کد خبر 1537178
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اظهارات خودرویی سخنگوی دولت؛ سامانه یکپارچه نیازمند اصلاح است

سخنگوی دولت گفت: نظارت مؤثری بر عرضه خودرو از طریق سامانه یکچارچه وجود دارد، هرچند که این سامانه نیازمند اصلاحاتی است.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مورد شورای رقابت اظهار کرد: شورای رقابت مصوب مجلس است و قانون آن را تشکیل داده و صلاحیت‌هایش را مجلس به شورای رقابت واگذار کرده و طبیعتاً دولت هم باید مجری قانون باشد و اگر تصمیمی بخواهد گرفته شود مجلس باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: نگاه دولت در خصوص بازارهای مختلف این است که با افزایش تولید و فراهم شدن شرایط واردات بازار به سمت رقابت پیش رود؛ وقتی بازار رقابتی شود هم قیمت‌ها کنترل می‌شود و هم کیفیت در رقابت افزایش می‌یابد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در ابتدای دولت بیش از ۱۷۰ هزار خودروی ناقص و نیمه کاره در پارکینگ‌ها مانده بود که یکی از محورهای دستور رئیس‌جمهور کاهش خودروهای انباشت‌شده بود که هم‌اکنون به حد خوبی کاهش یافته و در حالت استانداردی قرار گرفته است.

وی در مورد هدف رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید با رشد بیش از ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ از مرز یک میلیون و ۳۴۷ هزار خودرو گذشت و در سال اول برنامه دولت محقق شد و در سال ۱۴۰۲ هم برنامه دولت به صورت کامل محقق می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای ارتقای کیفیت، تولید خودروهای تیبا، سمند، ۴۰۵ و تیبا ۲ متوقف شد و خودروهای جدیدی که استانداردهای بالاتری دارند مثل شاهین، تارا و اطلس افزایش تولید دارند.

وی در مورد تولید خودروهای برقی گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خودروسازی تولید خودروهای برقی به مرحله اجرایی رسیده است و ایستگاه‌های شارژ برقی هم در برخی نقاط در حال افتتاح هستند.

بهادری جهرمی در مورد واردات خودرو اظهار کرد: آئین‌نامه واردات خودرو پارسال در دولت تصویب شد و برخی رفت و برگشت‌ها نیز داشته است تا در آئین نامه نهایی اصلاحات لازم انجام شود که در حال پیگیری است.

سخنگوی دولت در مورد عرضه خودرو هم گفت: در سامانه یکپارچه شفافیت و نظارت کافی وجود دارد و امکان ارائه خودرو خارج از این سامانه مقدور نیست و نظارت مؤثری بر این شیوه عرضه وجود دارد. هرچند این سامانه نیازمند اصلاحات و ارتقاهایی است.

وی با بیان اینکه خروج خودروهای فرسوده مراحل مقدماتی پیگیری شد و اقداماتی در فاز اجرایی صورت گرفت اما نیازمند این است که هم شرایط خودورسازان آماده عرضه باشد و هم صلاحیت خریداران احراز شود تا دچار خاطرات تلخ گذشته نشویم و صنعت به نابودی کشانده نشود. دولت به جد پیگیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس