روایت نیویورک‌تایمز از تردید‌های آمریکا برای حمله زمینی به غزه

یک روزنامه آمریکایی دلایلی که موجب می‌شود آمریکا در حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تردید کند را برشمرده است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده دولت جو بایدن با هدف خرید زمان برای مذاکرات درباره آزادسازی اسرا به رژیم صهیونیستی توصیه کرده حمله زمینی به غزه را به تأخیر بیندازد.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده یکی از دیگر دلایل آمریکایی‌ها این است که می‌خواهند خودشان را برای حملات احتمالی به مواضع آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا آماده کنند.

حوادث سریع بعد از آزادسازی دو زن آمریکایی توسط حماس موجب شده دولت بایدن این توصیه را به اسرائیلی‌ها بکند که برای پیشبرد مذاکرات جهت آزادی «گروگان‌ها» (اسرا) حمله را به تأخیر بیندازند.

دو مقام آمریکایی گفته‌اند توصیه به اسرائیلی‌ها برای معوق کردن حمله زمینی از طریق لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به مقام‌های اسرائیلی مطرح شده است.

مقام‌های آمریکایی در مذاکرات غیرعلنی هم با لحنی محتاطانه با اسرائیلی‌ها صحبت می‌کنند. طبق ادعای نیویورک‌تایمز، جو بایدن هم در سفری که به فلسطین اشغالی داشت به صورت مستقیم درخواستی را از بنیامین نتانیاهو مطرح نکرد. با وجود این، او سوالاتی را مطرح کرد که بایستی قبل از آغاز حمله زمینی پاسخ داده شوند. بایدن همچنین «تصمیم‌های فاجعه‌بار» اتخاذ شده از سوی آمریکا هنگام حمله سال ۲۰۰۱ به افغانستان و ۲۰۰۳ به عراق را به نتانیاهو یادآوری کرده است.

از جمله سوالات دیگری که بایدن مطرح کرده این بوده که چه کسی بعد از حماس بایستی کنترل نوار غزه را به عهده بگیرد. او علاوه بر این درباره اینکه حمله زمینی چه اثری بر مذاکرات برای آزادسازی اسرا خواهد داشت سوالاتی را از نتانیاهو پرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس