کد خبر 1540079
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
شهادت یک فعال هنری شیعه در غزه+ عکس

علی‌رضا کمیلی دبیرکل اتحادیه جهانی امت واحده از به شهادت رسیدن یکی از فعالین شیعه این اتحادیه در غزه خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ علی‌رضا کمیلی دبیرکل اتحادیه جهانی امت واحده گفت: در بمباران‌های چند روز اخیر باریکه غزه، ده نفر از یک خانواده از خاندان الحسنی در خان‌یونس یک جا به شهادت رسیدند که در میان آن‌ها،‌ محمد فایز الحسنی از فعالین اتحادیه امت واحده هم بود.

کمیلی افزود: او برادرزاده فرمانده مجاهد «ایاد» که چندی قبل توسط صهیونیست‌ها ترور شد بود و برادرش«رماح» از فرماندهان عملیاتی سرایاالقدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بود، همانی است که پدرش آخرین نقاشی او را به رهبر انقلاب تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: محمد را سال‌ها بود که می‌شناختم. نظامی نبود. دستی در هنر و رسانه داشت. موسسه رواسی که او مدیریت میکرد روی تولیدات هنری و جشنواره ها فعالیت داشت. آخرین بار کمتر از یک ماه قبل بود که از او خواستم نظرش را درباره جایگاه فوتبال در فلسطین بیان کند. با هم زیاد حرف می‌زدیم و گاهاً فرزندان بامزه‌اش هم مهمان گفتگوی ما می‌شدند. وقتی مشهد بودم و گاهاً با هم حرف می‌زدیم خیلی التماس دعا می‌گفت و آرزو داشت که بتواند به زیارت امام رضا «علیه السلام» بیاید.

کمیلی ادامه داد: محمد می‌گفت ما از نوادگان موسی بن جعفر علیه السلام هستیم و دل ما پر می‌کشد برای آنجا. همسرش هم که دو ماه قبل به استانبول آمده بود می‌خواست برای زیارت به ایران بیاید که موفق نشد. گرچه هیچ جا بروز نمی‌داد ولی شیعه بود اما در همه کارها خیلی سخت «کالجسد الواحد» در کنار بچه‌های مجاهد حماس و جهاد کار می‌کرد.

دبیرکل اتحادیه جهانی امت واحده گفت: یادم است ماه رمضان که با بچه‌ها کمپین «سنفطر فی القدس» را کار می‌کردیم، بخاطر اینکه شاید برخی حساس باشند خواستم که این موسسه، محور کار غزه نباشد. با من تماس گرفت و مفصل توضیح داد که ما یک گروه مشترک با مشارکت همه فعالان رسانه‌ای از گروه‌های مختلف فلسطینی داریم و خدا را شکر بدون کمترین مشکلی کار می‌کنیم و فقط اسم ما مطرح نیست. بچه‌های حماس هم بعداً همین را تایید کردند.

شهادت یک فعال هنری شیعه در غزه +عکس

شهید محمد فایز الحسنی

وی افزود: چند روز قبل خانه‌اش بمباران شد. در اینستا نوشت که بچه‌هایم را از زیر آوارها درآوردم ولی توفیق شهادت نداشتم. همسایه‌های شان چند تا شهید داده بودند و گویی موشک‌ها دنبالش گشتند و در خانه مادرش در خان یونس همه را کشتند.

کمیلی ادامه داد: امروز موشک‌های سنگدل رژیم صهیونیستی، کینه دیرین همین مجاهدت وحدت طلبانه و برادری دوشادوش را از او گرفتند و این عاشق اهل بیت«علیهم السلام» را به آرزویش که دیدار امامانش بود، رساندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    روحش شاد
  • ع ص IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    رحمت الله علیه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    25 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    17 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    14 0
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    کودکان مظلوم غزه چشم آبی نیستن پس باید بمیرن این منطق حقوق بشر آمریکا است لعنت به کدخدا
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    عالی در راه وطن 🌷
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    لعنت بر یهود و توله هایش در ایران که سلبریتی ها و افساد طلبان هستند
  • فردین FR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    لعنت خدا بر پدر خوانده تروریسم جهانی رژیم خونخوار آمریکا و سن زنجیری اش رژیم کودک کش صیهونیستی.
  • داوود IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    کاش از واژگان تفکیکی مثل سفید وسیاه شیعه وسنی و...استفاده نکنیم ،فرقی بین انسانها به معنای کل نیست
  • ثارالله IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    1 0
    روحش شاد اینم جواب کسانی که میگفتند فلسطینی ها خون شیعه رو حروم می‌دونن و نباید به اونها کمک یا ازشون حمایت کرد آخه احمق ها اولا انسان که هستن ثانیا مسلمان ثالثا شیعه هم داخلشون زیاد دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس