کد خبر 1539626
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
در جلسه امروز شورای شهر تهران چه گذشت؟

در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ،اعضای شورا نکاتی را در رابطه با مدیریت شهری مطرح کردند.

به گزارش مشرق، امروز ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. در این جلسه مطالبی توسط اعضای شورای شهر ارائه شد که به شرح زیر است:

سروری: سفر شهردار تهران به چین بسیار موفقیت‌آمیز بود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سفر شهردار تهران بسیار موفقیت‌آمیز بوده و خط تولید ۷۹۱ دستگاه واگن افتتاح شده و حدود یک‌سال آینده اولین محموله وارد کشور خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه برای تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی نیز مذاکرات صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد که ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت توسعه یابد.

آخوندی:عملکرد مدیریت شهری ششم در توسعه حمل‌ونقل عمومی بی‌نظیر است

محمد آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:سیاست ها و مصوباتی که در این دوره شورا داشته ایم، قابل قیاس با دوره های قبلی نیست همچنین در این دوره از شورا با کمک نیروهای داخلی شهرداری، برنامه چهارم توسعه به تصویب رسید.

پیرهادی:در مسئله یابی و مسئله شناسی موضوعات شهری دچار ضعفیم

مهدی پیرهادی،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:ما در مدیریت شهری به گونه‌ای عمل می‌کنیم که در نتیجه آن مدیریت شهری، دولت و جامعه مدنی هریک راه خودشان را می‌روند.

همچنین وی ادامه داد: مسئله یابی و مسئله شناسی و اولویت‌گذاری در موضوعات شهری با مشکل روبه‌رو است؛ اگر مسئله یابی به درستی انجام نشود دچار عارضه می‌شویم لذا نباید جزیره‌ای تصمیم گیری و عمل شود.

امانی:شورا بیش از قانون‌گذاری باید به نظارت بر اجرای قوانین بپردازد

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:در تمام حوزه‌های مدیریت شهری انبوهی از مصوبات از دوره اول تا امروز داریم و بسیاری از مصوبات نیز در نهادهای بالادستی وجود دارد؛ ۲ مشکل اصلی ما اجرا و نظارت است و به نوعی باید گفت بیش از قانون گذاری به نظارت بر اجرا نیازمندیم.

آقامیری:ظرفیت تردد روزانه خودروها در سطح شهر تهران باید به ۸۰۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کند

سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:باید ظرفیت تردد خودرو در سطح شهر به ۸۰۰ هزار دستگاه برسد. سازمان ترافیک طرحی در این رابطه داشت که چون دستخوش جابجایی مسئولان شد، متوقف ماند و امیدواریم در این جابجایی مدیریت اتفاقات خوبی بیفتد.

عباسی:شورا ششم از حق مردم در باغات تهران کوتاه نخواهد آمد

مهدی عباسی،رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حقوق مردم دست ماست و ما در تک تک باغات، احتیاط زیادی می کنیم.

اقراریان نسبت به تغییر شهرداران مناطق انتقاد کرد

مهدی اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان این است، تا می‌خواهند امری را به نتیجه برسانند، شهردار عوض می‌شود این جابه‌جایی در روند خدمات‌رسانی خلل ایجاد می‌کند.

سلیمانی: طوفان الاقصی نشان داد رژیم صهیونیستی ماندنی نیست

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: «عملیات طوفان الاقصی» به عنوان واکنشی شکننده در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی ماندنی نیست و رو به زوال است.

سلیمانی با اشاره به نصب تابلوهای معرفی شعرا در سطح شهر، خاطرنشان کرد: مشکل حقوقی و قانونی در این زمینه وجود ندارد اما این به حقوق شهروندی نزدیکتر است؛ کسانی که از شهرداری حقوق می‌گیرند، جزء شعرای تبلیغ شده نباشند.

کاشانی: ۹۰ درصدی بودجه شهرداری تهران تا پایان تابستان محقق شده است

حبیب کاشانی خزانه دار شورا اظهار کرد: بودجه امسال ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد بوده است؛ در مجموع ۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    شورای مفتخور و بی مصرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس