کد خبر 1539238
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
چین: پرونده جاسوسی دیگری در آمریکا را افشا می کنیم

یک مقام ارشد اطلاعاتی چین گفت پرونده جاسوسی یک شهروند چینی که متهم به همکاری با یک موسسه دفاعی آمریکاست و پرونده وی به دادگاهی در شهر چنگدو واقع در جنوب غربی چین فرستاده شده را منتشر می کند.

به گزارش مشرق، در گزارشی تلویزیونی که در شبکه دولتی سی سی تی وی چین منتشر شد آمده است یک شهروند چینی که برای موسسه دفاعی آمریکایی که نامش فاش نشده کار می کرده است در سال ۲۰۱۳ و به بهانه دیدار با کارشناسان در یک دانشگاه آمریکایی اطلاعات محرمانه دولت چین را در اختیار این موسسه دفاعی گذاشته است.

وزارت امنیت ملی چین در بیانیه ای گفت فعالیت های جاسوسی در کنار فریب، وسوسه و توطئه جلو می روند.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی نیز افزود یک استاد دانشگاه آمریکایی که به «هوئی» جاسوس چینی نزدیک بوده وی را به فردی که ادعا کرده کارمند شرکت مشاوره ای بوده معرفی کرده که در واقع مامور اطلاعاتی آمریکا بوده که از این شرکت به عنوان پوشش استفاده کرده است.

در مدتی که هوئی در این شرکت به عنوان کارشناس مشاوره استخدام شده دستمزدی برابر ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار برای هربار که اطلاعات را در اختیارشان قرار می داده داشته است. کمی بعد، سرویس اطلاعاتی آمریکا هدف و نیت اصلی خود را توضیح داده و وی به خاطر امنیت همسر و فرزندش شرایط ادامه همکاری را پذیرفته بوده است.

براساس توافق در جلسات متعدد از این شهروند چینی اسناد طبقه بندی شده محرمانه در سطوح بالا خواسته می شده و در ازای آن هزار دلار دریافت کرده است. این همکاری تا سال ۲۰۱۴ که هوئی به چین بازگشته ادامه داشته است. وی در کنفرانس های بین المللی شرکت می کرده و اطلاعات محرمانه ملی در حوزه صنعت دفاعی و ارتش چین را در اختیار آمریکا می گذاشته است.

پس از بازجویی هایی که توسط دولت چین انجام شد هوئی در ژوئیه ۲۰۲۱ بازداشت و به جاسوسی متهم شد.

در سال های اخیر چین ده ها شهروند چینی و خارجی را به اتهام جاسوسی دستگیر و بازداشت کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس