فرهاد مجیدی - مهرداد محمدی

نگاهی به عملکرد مهرداد محمدی بازیکن شماره ۷ استقلال یاد و خاطره شماره ۷‌های بزرگ استقلال را زنده می‌کند.

سرویس ورزش مشرق - مهرداد محمدی فوتبالیست ۳۰ ساله استقلال در شرایطی به این تیم پیوست که در بدو ورود به جمع آبی‌پوشان با هجمه عجیب و غریبی از سوی طرفداران پرسپولیس مواجه شد.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

پس از انتشار خبر مذاکره استقلال با مهرداد محمدی - در زمان مدیریت حجت کریمی - بلافاصله تصاویر مربوط به حضور او و برادرش در برنامه زنده تلویزیونی ۹۰ (به سرعت) در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. اینکه مهرداد محمدی اذعان می‌کرد «پرسپولیسی است» از سوی طرفداران استقلال و پرسپولیس به چالش آن روزهای مهره مورد نظر باشگاه استقلال تبدیل شد!

اما این بازیکن سرانجام با استقلال قرارداد بست و پس از مدتی در اقدامی معرفتی حتی راضی به کسر بخشی(یک میلیارد تومان) از قراردادش شد تا بتواند برای آبی‌ها بازی و اثبات کند که در فضای حرفه‌ای، نگاه رنگی به تیم باشگاهی اش ندارد.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

مهرداد محمدی بازیکن ملی پوش تیم استقلال تا پیش از دیدار هفته چهارم تیم باشگاهی اش - مقابل استقلال خوزستان - در بازی‌های هفته‌های اول تا سوم یا بازی نمی کرد یا به صورت بازیکن جانشین در ترکیب استقلال حضور می‌یافت اما پس از به ثمر رساندن گل ۳ امتیازی مقابل استقلال خوزستان نگاه پیشکسوتان این باشگاه و طرفداران تیم آبی به خودش را به شکل جدی تغییر داد.

درخشش مهرداد محمدی در دومین حضورش در ترکیب فیکس استقلال مقابل مس رفسنجان - که تا آستانه گرفتن یک پنالتی پیش رفت - کمک کرد تا این بازیکن بیش از پیش از سوی پیشکسوتان استقلال و البته هواداران این تیم دیده شود.

محمدی که در بدو ورود به استقلال تصمیم گرفته بود شماره ۷ فرهاد مجیدی را به تن کند در مصاف هفته ششم - از سری مسابقات معوقه لیگ برتر - به تنهایی بار تیمش را به دوش کشید. او پس از عقب افتادن استقلال از تیم هوادار با نتیجه ۲ بر صفر علاوه بر اینکه یک پنالتی برای تیمش گرفت، دو بار هم موفق به گلزنی شد تا بخش اعظم پیروزی ۳ بر ۲ و کامبک استقلال مقابل حریف همشهری اش را به نام خودش به ثبت رسانده باشد.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

این بازیکن که به تازگی در اردوی تیم ملی نیز توانسته بود در دیدار مقابل اردن یک گل چیپ و زیبا به ثمر برساند حالا در تصاویر ثبت شده از مسابقات هفته‌های اخیر با «پیراهن شماره ۷» به چشم و چراغ طرفداران استقلال تبدیل شده است. شماره‌ای که پیش از این بر تن بزرگان این باشگاه بوده است. نفراتی همچون «مجید نامجو مطلق» که یکی از معروف‌ترین شماره هفت‌های باشگاه استقلال است و یا «فرهاد مجیدی» که همچنان طیف عظیمی از طرفداران استقلال او را بهترین فوتبالیست همه ادوار این باشگاه و یا حتی با کسب نتایج فصل بیست و یکم و قهرمانی در لیگ برتر یکی از بهترین سرمربیان تاریخ این باشگاه می‌دانند.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

به یاد داریم در سال‌هایی که فرهاد مجیدی به واسطه بازی در خارج از کشور شرایط همراهی استقلال را نداشت پیراهن شماره ۷ استقلال به بازیکنانی همچون محمد نوازی رسید، اما پیش بینی می‌شود پیراهن شماره ۷ فرهاد مجیدی با مختصات فنی و شرایط فوتبالی مهرداد محمدی به اندازه‌ای همخوانی و شباهت دارد که شاید بتوان گفت پس از فرهاد مجیدی، حالا شبیه‌ترین فوتبالیست طی سال‌های اخیر - پس از خداحافظی ستاره بزرگ استقلال از دنیای توپ گرد - بار دیگر در جمع نفرات تیم آبی تهران حضور پیدا کرده است.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

مهرداد محمدی پیش از این در تیم ملی، باشگاه سپاهان و... حالا در استقلال نشان داده فوتبالیستی دریبل زن، دونده، پاسور، باهوش، شوتزن و از همه مهمتر گلزن است. خصوصیاتی شبیه به فرهاد مجیدی که هر زمان در ترکیب استقلال راه می افتاد تیم را هم با خودش جلو می برد. جالب تر اینکه در این مدت برخی او را جانشینی برای مهدی قایدی می دانستند ولی با قابلیت‌های بیشتری که در استقلال و تیم ملی از خود بروز داده ذهنیت طرفداران فوتبال را تغییر داده است.

مهرداد محمدی نشان داده فوتبالیستی دریبل زن، دونده، پاسور، باهوش، شوتزن و از همه مهمتر گلزن است. خصوصیاتی شبیه به فرهاد مجیدی که هر زمان در ترکیب استقلال راه می افتاد تیم را هم با خودش جلو می برد.

یک استقلالی در راه فرهاد مجیدی شدن +عکس

محمدی بازیکنی است که در حال حاضر پس از ۶ هفته بازی‌های استقلال با ۴ گل زده در صدر جدول گلزنان این باشگاه جای گرفته است. او تا امروز ۲۷۵ دقیقه برای تیمش به میدان رفته و میانگین هر ۶۸ دقیقه یک گل را برجای گذاشته است. مصاف آخر استقلال اولین بازی بود که او ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و پیش از آن یا به ترکیب اضافه شده بود یا از ترکیب اصلی بیرون می رفت.

لازم به ذکر است؛ در طول سال‌های اخیر نفراتی همچون مامه باباتیام، بختیار رحمانی، حسن بیت سعید، مارکوس نیومایر و... نیز این شماره را بر تن می‌کردند که هیچ یک نتوانستند در پست فرهاد مجیدی، و البته با خصوصیات این مهرۀ محبوب آبی دوستان قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 0
    امیدوارم موفق باشه
  • FR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    مفاله ای به شدت لنگی سوز
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 1
    وقتی گل‌محمدی نخواستش چه جوری بیاد پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس