پرسپولیس پول پورعلی‌گنجی را از فیفا بگیرد!

باشگاه پرسپولیس مهلت کمی دارد تا بتواند غرامت مصدومیت مدافع ملی‌پوش خود را از فیفا بگیرد.

به گزارش مشرق، مرتضی پورعلی‌گنجی در دیدار اخیر تیم ملی فوتبال ایران در فینال تورنمنت اردن مقابل قطر مصدومیت شدیدی پیدا کرد که پس از معاینه پزشکی مشخص شد رباط صلیبی زانوی راست او با پارگی روبه‌رو است که این بدترین خبر برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی، سرمربی سرخ پوشان بود.

باشگاه پرسپولیس نسبت به مصدومیت پورعلی‌گنجی در اردوی ملی اعتراض خاصی نداشته، اما حالا می‌تواند در یک مدت محدود، نسبت به دریافت غرامت و مبلغ کامل قرارداد و آپشن‌های قرارداد این بازیکن از فیفا اقدام کند که این اتفاق، می‌تواند کمک بزرگی به سرخ پوشان در بحث مالی داشته باشد.

مجتبی فریدونی، مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن در یادداشتی به این مورد اشاره کرده و نوشته است:

«حدود ۱۰ سال پیش پس‌ از مناقشات متعدد باشگاه های بزرگ دنیا با فیفا بر سر مصدومیت بازیکنان در بازی های ملی و درخواست غرامت برای‌ آن و تهدید به‌ اقدامات حقوقی‌ علیه فیفا، سرانجام فیفا برنامه حمایت از باشگاه( FIFA Club protection programme) را تصویب و اجرایی کرد.

مهلت پرسپولیس برای گرفتن غرامت پورعلی‌گنجی از فیفا

شاید در ۱۰ سال گذشته مصدومیت پورعلی گنجی در یک بازی ملی و بحث دریافت غرامت از فیفا اولین موردی باشد که پیش آمده و بنابر این، تقریبا هیچکس از جمله‌ مدیران باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران اطلاع کاملی از روند انجام‌ کار ندارند. هر چند این برنامه‌ و دستورالعمل آن در ۲۹ جولای همین سال‌ میلادی (۷ مرداد ۱۴۰۲) به‌ تمام فدراسیون‌های عضو ابلاغ شده‌ است.

مهلت پرسپولیس برای گرفتن غرامت پورعلی‌گنجی از فیفا

اولین مورد بحث میزان غرامت است. بر اساس دستورالعمل فیفا میزان غرامت بستگی به‌ دستمزد پایه بازیکن( بدون‌ احتساب آپشن ها ، پاداش‌ و.....) در یک سال‌ دارد ولی حداکثر پرداختی فیفا برای‌ یک بازیکن ۷.۵ میلیون دلار در یک سال‌ است‌ که‌ اگر این مبلغ را تقسیم بر ۳۶۵ روز کنیم روزانه ۲۰۵۴۸ دلار خواهد بود.

برای درخواست‌ غرامت اصلا نیازی به‌ مکاتبه با فیفا نیست و باشگاه باید حداکثر ۲۸ روز پس‌ از حادثه‌ منجر به‌ مصدومیت کلیه مدارک و مستندات پزشکی را که‌ به تأیید پزشک معتمد فدراسیون رسیده باشد از طریق در وب سایت شرکت‌ بیمه Quest Gate که‌ از طرف فیفا برای‌ این کار انتخاب شده آپلود کنند و این شرکت‌ انگلیسی مسئولیت تأیید مدارک‌ ، میزان جراحت و طول دوره‌ درمان را به‌ عهده‌ دارد که‌ پس‌ از بررسی های لازم‌ گزارش‌ خود را به‌ فیفا ارسال‌ می کند.

مبلغ خسارت همانطور که گفته‌ شد بر اساس‌ مبلغ پایه قرارداد به‌ صورت‌ ماهیانه مستقیم به‌ حساب‌ باشگاه واریز می شود و اصلا فدراسیون در این کار دخیل نیست. برای‌ این منظور باشگاه‌ حسابی را که‌ به‌ نام‌ خودش باشد به‌ فیفا معرفی کند و استفاده‌ از حساب سایر افراد حقیقی و حقوقی ممکن‌ نیست. این که‌ گفته‌ می شود چون‌ نحوه پرداخت‌ در قراردادهای ما هفتگی و ماهیانه نیست و ممکن است‌ اشکال‌ ایجاد کند صحیح نیست و خود فیفا هم مبلغ روزانه‌ تعیین کرده ولی ماهیانه پرداخت‌ می‌کند.

مهلت پرسپولیس برای گرفتن غرامت پورعلی‌گنجی از فیفا

بنابر این، لازم‌ است باشگاه‌ پرسپولیس قبل‌ از اتمام مهلت‌ چهار هفته‌ای تمام مدارک‌ را در وب‌سایت بیمه مربوطه بارگذاری نموده‌ و همچنین نسبت‌ به‌ افتتاح حساب به‌ نام‌ باشگاه‌ در یکی از بانک‌های خارجی اقدام نماید ( با ارائه مجوز صادره یا همان‌ General License F از سوی OFAC).

نکته‌ مهم‌ بندی در این دستورالعمل است‌ که‌ هرگونه‌ قرارداد جدید یا الحاقیه که‌ پیش از مصدومیت بین باشگاه و بازیکن به‌ امضا رسیده باشد را معتبر دانسته‌ و در محاسبه‌ میزان غرامت به‌ باشگاه لحاظ می کند و باشگاه پرسپولیس می‌تواند با استفاده‌ از این ظرفیت قانونی آپشن‌ها، پاداش‌ها و هزینه‌های درمان پورعلی گنجی را نیز پوشش دهد.»

مهلت پرسپولیس برای گرفتن غرامت پورعلی‌گنجی از فیفا

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    آفرین بر مدیر زحمتکش و فعال و کاربلد جناب مجتبی فریدونی⚘👏👏🌺🙏🇮🇷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس