نرخ بیکاری با وجود افزایش جمعیت فعال کشور کاهش یافت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال ۸.۲ درصد بود که در تابستان با وجود افزایش افراد جویای کار کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، سیداحسان خاندوزی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی در محل بانک سپه و تقدیر از مدیران عامل بانک‌ها گفت: همکاران مادر شبکه بانکی پشتیبان طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره‌) هستند.

وی گفت: ثمره ایجاد اشتغال از محل تولید و رشد اقتصاد است که در کاهش نرخ بیکاری خودش را نشان می‌دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ بیکاری در بهار امسال ۸.۲ درصد بوده است، گفت: در تابستان با وجود اینکه جمعیت جویای کار بیشتر شد اما این نرخ باز هم کاهشی شد. درحالی‌که نرخ مشارکت در اقتصاد افزایش یافت.

خاندوزی گفت: بر اساس تدابیر رئیس‌جمهور دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که وظیفه ایجاد اشتغال مانند کمیته امداد و بنیاد برکت بر عهده دارند با کمک تسهیلات شبکه بانکی به ایجاد اشتغال مبادرت می‌ورزند.

وی همچنین از اختصاص ۱۰۰درصد بودجه‌های عمرانی خبر داد و گفت: این مسأله بی‌سابقه بوده و دولت سیاست تسهیل کسب‌وکارها و کاهش زمان ورود متقاضیان به بازار کسب و کار و همچنین سیاست رونق اقتصادی و سیاست تحریک اشتغال و تأمین مالی اشتغال را در دستور کار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: وام‌های اشتغال‌زایی که از طریق کمیته امداد پرداخت شده در نظارت بعدی حاکی از صحت‌سنجی ۹۱ درصدی دارد یعنی این وام‌ها به اهداف خود اصابت کرده است و منجر به کسب و کار و شغل شده و بانک‌ها هم دچار آفت پول‌پاشی نشده‌اند.

خاندوزی همچنین گفت: در سه سال گذشته اعتبارات ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد امام از ۱۰ به ۲۵ و از ۲۵ به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، تأمین مالی در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم کمیته امداد از ایجاد اشتغال از ۳۵۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان افزایش یافته و امسال هم امیدواریم سهم کمیته امداد از تبصره ۱۸ محقق شود.

به گفته وی، متقاضیان اشتغال کمیته امداد از محروم‌ترین افراد جامعه هستند و نظارت باید انجام شود تا وام‌هابه هدف اصابت کند.

وی در مورد صندوق ضمانت کمیته امداد هم گفت: این صندوق وثیقه وام‌های متقاضیان است که ۹۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق قرار داده شده است و بانک‌ها می‌توانند از سهام عدالت، بیمه عمر و سایر دارایی‌های قابل وثیقه برای اعطای وام برای مددجویان استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد گلایه مسؤولان کمیته امداد مبنی بر ایراد سازمان بازرسی در مورد پرداخت مرحله به مرحله وام‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد گفت:‌ در این زمینه با رئیس سازمان بازرسی مذاکره می‌کنیم که کمک کنند تا وام‌های اشتغال بر اساس میزان پیشرفت طرح‌ها به صورت مرحله به مرحله پرداخت شود.

وی همچنین در مورد پرداخت وام‌ ازدواج گفت: تمام وام‌هایی که تا شهریور پرونده‌شان تکمیل شده تلاش می‌کنیم به زودی تعیین تکلیف شود و ظرف یک هفته پرداخت شود.

وی در مورد برگزاری مجمع بانک آینده هم گفت: در مرحله معرفی اعضای جدید هیأت مدیره بانک آینده و پاسخ استعلام بانک مرکزی هستیم تا مجمع جدید به زودی برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد سود سهام عدالت و نحوه معاملاتی شدن آن گفت: ما منتظر برگزاری جلسه آینده شورای عالی بورس هستیم که در هفته جاری این مسأله تعیین تکلیف و اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام خداوند بر دکتر ابراهیم رئیسی خدوم و نستوه و انقلابی و مردمی و لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس