مسکو: اشغال اراضی فلسطینیان برای شهرک‌سازی باید متوقف شود

دیپلمات ارشد روسیه ضمن اشاره به گفت‌وگوهای مسکو با تهران درباره شرایط غزه، بر ضرورت آغاز فوری مذاکرات راهبردی برای حل‌وفصل درگیری‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اجلاس بین‌المللی صلح در قاهره گفت که به باور مسکو، «آغاز فوری مذاکرات و اقدامات جمعی راهبردی به منظور حل و فصل جنگ اسراییل و فلسطین ضرورت دارد.»

بوگدانوف در این سخنرانی اظهار داشت: همزمان با تحقق وظایف اضطراری مرتبط با متوقف کردن تشدید خشونت‌ها، ضرورت دارد که مذاکرات راهبردی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ آغاز شود زیرا توسعه این مذاکرات پیش‌تر به دست گروه چهارجانبه میانجی‌گران در خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد مدیریت شد.

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اینکه ایجاد یک سازوکار میانجی‌گری جمعی با نقش‌آفرینی فعال کشورهای منطقه در دستور کار است، تاکید کرد: این مساله پیش‌تر با رویه‌های مثبتی که اخیرا در تحولات خاورمیانه شکل گرفته، اثبات شده است که از جمله آن می‌توان به ازسرگیری روابط عربستان و ایران، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و احیای تدریجی روابط بین دولتی میان سوریه و ترکیه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همه این تحولات ثابت می‌کند که وقتی کشورهای منطقه کنترل اوضاع را به دست خودشان می‌گیرند و تحت فشار خارجی نیستند، در مسیر ثبات‌بخشی به خاورمیانه، دستاوردهای زیادی کسب می‌کنند.

بوگدانوف تاکید کرد که «دستگاه دیپلماسی روسیه برای تنش‌زدایی شرایط جاری، به شدت در تلاش است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با رهبران کشورهای عربی و همچنین ایران و اسراییل مذاکرات تلفنی داشت. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیام‌های اضطراری را برای همتایان منطقه‌ای خود ارسال کرد.»

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که حل و فصل مساله فلسطین از طریق اقدامات موقتی و تسکینی، مشوق‌های مادی و ایده‌های صلح اقتصادی، امکان‌پذیر نیست. همچنین، این امکان هم وجود ندارد که جنگ را در حالت «کم‌تنش» حفظ کرد. چرخه خشونت و اقدامات یکجانبه از جمله اشغال اراضی فلسطینیان برای شهرک‌سازی و همچنین تحت‌الشعاع قرار دادن وضعیت(قانونی و تاریخی) بیت‌المقدس باید متوقف شود.

بوگدانوف همچنین یادآور شد که موضع روسیه همواره اصولی و منسجم بوده و هست. به گفته وی، این بدین معناست که روند پایدار مذاکرات در چهارچوبی با میانجی‌گری سازمان ملل الزامی است و باید به ایجاد یک کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای ۱۹۶۷ منجر شود که پایتخت آن قدس خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مگه خودشون با اوکران مذاکره کردن و زمینای اوکراین رو بهشون پس دادن خخخ
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    جدا اینا دارند مسخره بازی درمیارن یا مادرزادی بی حیان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس