شکار ۷ جنگنده «میگ-۲۹ » اوکراین توسط جنگنده‌ها و پدافند روسیه

جنگنده‌ها و یگان‌های پدافند هوایی روسیه ۷ فروند جنگنده «میگ-۲۹» اوکراین را سرنگون کردند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از شاهکار جنگنده‌ها و یگان‌های پدافند هوایی روسیه در شکار جت‌های نیروی هوایی اوکراین خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ۷ فروند هواپیمای «میگ-۲۹» اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته توسط سامانه‌های پدافند هوایی و جنگنده‌های روسیه رهگیری و سرنگون شدند.

تحلیلگران روس شکار این تعداد جنگنده‌های اوکراین را شاهکار نبروی هوا فضای روسیه برشمرده‌اند. در طول هفته گذشته نیز ۱۲ فروند هواپیمای اوکراینی شامل ۱۰ فروند میگ-۲۹، ۲ فروند جنگنده «سوخو-۲۵» و ۲ بالگرد میل-۸ شکار شدند.

«آلکسی لئونکوف»، تحلیلگر نظامی روس گفت: «جنگنده‌های ما مرتب مورد تحریک و حمله این هواپیماها قرار می‌گرفتند. این جت‌ها از موشک‌های" ای جی ام ۸۸ "و طعمه‌ها برای پنهان کردن فعالیت‌های خود استفاده می‌کردند. بنابراین، شکار این هواپیماها بسیار مهم بود.»

در روزهای اخیر نیروی هوایی روسیه چند پیروزی برابر جنگنده اوکراینی چه در حال پرواز و چه در زمین به دست آورده‌اند. هفته پیش یک پهپاد کامیکازه روسی به نام «لانست» با موفقیت یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراین را در فرودگاه هدف قرار داد. روسیه دفاع هوایی خود را نیز در مناطق «خرسون» و «دنیپروپتروفسک» نیز تقویت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پدافند هوایی این کشور با سامانه‌های «پنتسیر»، «اس-۴۰۰» و «اس-۳۰۰» تقویت شده‌اند و هر سه پدافند یاد شده قادر به سرنگون کردن جنگنده میگ-۲۹ هستند.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز اخیرا نوشت که روسیه از انبار گسترده موشک دوربرد خود استفاده کرده و چندین فرودگاه را در پشت خط مقدم هدف قرار داده تا هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین مستقر در آنجا را نابود کند.نیروی هوایی روسیه از برتری خود در دفاع ضد هوایی استفاده کرده و در توقف حملات هوایی اوکراین کارآمدتر شده است. به ازای هر ۱۵ جنگنده اوکراینی، ۱۰۰ هواپیمای روسی وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    این تصویر یک سوخو 35 است که رنگ آمیزی استتار نیروی هوایی اوکراین را دارد درحالی که اوکراین جنگنده سوخو 35 ندارد و حتا احتمالاً سوخو 30 هم نداشته باشد!!!!
  • US ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    عسب است دو استان شوروی با هم دعوا کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس