کد خبر 1538168
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
وزیر آموزش و پرورش: تنوع مدارس باید کم شود

رضامراد صحرایی با بیان اینکه کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد، گفت: هر چه تنوع مدارس کمتر شود، موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش مشرق، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد نه در ستاد.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که پیش از تدوین هر دستورالعملی، آیین‌نامه‌ها را به مجریان و به مدارس بفرستیم و بازخورد بگیریم.

صحرایی با بیان اینکه خط مقدم ما در برنامه‌ریزی‌ها مدرسه است، گفت: ارکان تحول در نظام تعلیم و تربیت، باید احساس هم سرنوشتی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید ستاد، اداره‌کل، منطقه و مدرسه اتصال هدفمند داشته باشند، افزود: نقشه راه مدرسه را به استان‌ها ببرید؛ از کارشناسان، مسؤولان سابق و منتقدان استفاده کنید و مورد نقد و بررسی قرار دهید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از تجربه‌های موفق در گذشته استفاده کنیم، تصریح کرد: هر چه تنوع مدارس پایین‌تر آید، موفق‌تر بوده‌ایم.

وی افزود: روح شهید آوینی شاد که می‌گفت اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.

صحرایی با بیان اینکه تحول مبنا و منشأ درونی و شناختی است نه بیرونی و ابزاری، ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مسیر مبدا و منشأ تحول باشد، اول خودمان باید متحول شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس