۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

پلیس آمریکا ۵۰۰ نفر از جمله ۲۲ خاخام یهودی  را که در داخل و خارج کنگره آمریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه  و حمایت قانونگذاران از آتش بس شده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، صدها معترض عصر روز گذشته در پی حمله تروریستی به بیمارستان المعمدانی ( الاهلی) غزه به داخل ساختمان اداری کنگره راه پیدا کردند و در آنجا آواز خواندند، شعار دادند و تابلوهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس فوری بودند. این معترضان لباسی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «به نام ما نیست» و «یهودیان می‌گویند حالا آتش بس کن.»

پلیس کنگره اعلام کرد که جاده‌های اطراف ساختمان کنگره را می‌بندد تا از امنیت تظاهرکنندگان اطمینان حاصل شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم آمریکا در تظاهراتی که توسط سازمان «صدای یهود برای صلح» در مخالفت با پاکسازی قومی مداوم فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

بازداشت ۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه

اندکی پس از شروع این تظاهرات، نیروهای پلیس مستقر در محوطه کاپیتول (محوطه کنگره آمریکا) به معترضان هشدار دادند که باید متفرق شوند اما مردم بدون توجه به هشدار پلیس همچنان در حمایت از فلسطینی‌های غزه شعار داده و سعی کردند به ساختمان کنگره وارد شوند.

بر اساس گزارش های رسانه ای پلیس واشنگتن ۵۰۰ نفر از جمله ۲۲ خاخام را که در داخل و خارج کنگره امریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، بازداشت کرد.

همچنین بیش از ۵ هزار یهودی آمریکایی و حامیان آنها در مرکز خرید ملی تجمع کردند. رشیده طلیب و کوری بوش، نمایندگان کنگره برای جمعیت سخنرانی کردند. بوش گفت: «ما از جامعه یهودی خود به خاطر حضور در اینجا و گفتن «دیگر هرگز» تشکر می‌کنیم.

بازداشت ۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه

اعتراض روز چهارشنبه تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که فعالان یهودی همه ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کردند و از بایدن خواستند از آتش‌بس حمایت کند.

پلیس آمریکا روز دوشنبه نیز ده‌ها یهودی حامی فلسطین را که به تظاهرات حمایت از فلسطینیان در واشنگتن دی سی در اعتراض به سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل پیوسته بودند، با ادعای مسدود کردن مسیرهای ورودی به کاخ سفید بازداشت کرد.

سازمان موسوم به « If Not Now» "ایف نات نو" (اگر اکنون نه) در رسانه های اجتماعی گزارش داد که پلیس سرویس مخفی کاخ سفید روز دوشنبه تظاهرات کنندگان یهودی حامی فلسطین را به بهانه آنکه تمام ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کرده بودند، بازداشت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 4
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      عین بوقلمون این پیام بی معنی را زیر تک تک خبرها گذاشته ای. حداقل خلاقیت داشته باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس