"سوناک" با هواپیمای باری به اراضی اشغالی آمد!

یک روز پس از سفر رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس با هدف آنچه «جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا» نامیده شده راهی منطقه شدند.

به گزارش مشرق، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس صبح امروز (پنجشنبه) وارد تل‌آویو شد تا با سران رژیم صهونیستی گفت‌وگو کند. طبق گزارش‌ها او از ترس بمباران موشک‌های جبهه مقاومت با یک هواپیمای باری وارد فلسطین اشغالی شد.

نخست وزیر انگلیس در نخستین ملاقات خود با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ و به فاصله کوتاهی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک در جریان دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی «تسلیت خود را برای تلفات جانی وحشتناک در اسرائیل در نتیجه عملیات حماس ابراز و تاکید کرد که بریتانیا قاطعانه به حق تل‌آویو برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی اعتقاد دارد.»

در این بیانیه آمده است که دو طرف «بر ضرورت اجتناب از تشدید خشونت در منطقه تاکید و توافق کردند که برای این منظور به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.»

طبق بیانیه یادشده سوناک و هرتزوگ همچنین درباره «حمایت فوری بشردوستانه از فلسطینی‌های غیرنظامی در غزه توافق کردند.» سوناک از اعلام ادعایی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری نکردن از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال و « ابراز امیدواری کرد که بتوان در زمینه تحویل غذا، آب و دارو پیشرفت بیشتری حاصل کرد.»

گفتنی است که رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه‌ در برابر دور اخیر حملات دلاورانه جبهه مقاومت، با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا نیروهای فلسطینی را از ادامه عملیات منصرف کند. اشغالگران صهیونیست همچنین در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه حدود ۵۰۰ فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند. این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند.

از سویی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که مسئولیت بمباران شب گذشته برعهده جنبش جهاد اسلامی است. سخنگوی ارتش این رژیم صبح دیروز با برگزاری شوی تبلیغاتی، درصدد حاشا کردن کشتار شب گذشته ارتش این رژیم در بیمارستان المعمدانی در غزه و فرار از مسئولیت آن برآمد و مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی به منطقه‌ای نزدیک به بیمارستان اصابت و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

نخست وزیر انگلیس دیروز (چهارشنبه) طی سخنانی در پارلمان این کشور، در حمایت از دروغ‌پردازی‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرد که پیش از روشن‌شدن ابعاد این حادثه هولناک موضع‌گیری نخواهد کرد. جیمز کلورلی وزیر امور خارجه این کشور هم با دعوت همگان به خونسردی مدعی شد که منتظر نتیجه تحقیقات نظامی در این رابطه می‌ماند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، کلورلی هم از دیشب (چهارشنبه) راهی غرب آسیا شده تا با مقامات ارشد کشورهای منطقه درباره تحولات فلسطین رایزنی کند. او قرار است در این سفر سه روزه، با رهبران مصر، ترکیه و قطر برای « جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه و پیدا کردن راه‌حل مسالمت آمیز» رایزنی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس پیش از انجام این سفر گفت: کشاندن دیگران به این درگیری به نفع هیچ‌کس، نه اسرائیل، نه فلسطین و نه کل خاورمیانه نیست.» وی افزود«من با همتایان خود از کشورهای بانفوذ در منطقه ملاقات می کنم تا برای آرامش و ثبات، تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه به غزه و همکاری برای آزادی گروگان‌ها تلاش کنم.

این تحرکات درحالی صورت می‌گیرد که اعتراضات داخلی به سیاست‌های جانبدارانه دولت لندن از رژیم صهیونیستی بالا گرفته است. دیشب هزاران نفر از حامیان فلسطین مقابل دفتر ریشی سوناک تجمع کرده و با سردادن شعار «اسرائیل تروریست است» و «ریشی سوناک شرمت باد» از حمایت‌های تمام قد دولت سوناک انتقاد کردند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی همزمان با مغرب شرعی (به وقت لندن) نماز مغرب را اقامه و پس از آن برای مردم فلسطین دعا کردند و از خداوند متعال خواستار نصرت و یاری آنها در جنگ علیه صهیونیست‌ها شدند.

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات ضد صهیونیستی در لندن برگزار کرده و طبق برنامه اعلام شده، تجمع دیگری برای روز شنبه در مرکز شهر تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    حتما امشب هم اسرائیل یه بیمارستان دیگه رو میزنه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس