کد خبر 1535602
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
گفت‌وگوی تلفنی سوناک و نتانیاهو/اعلام وفاداری مجدد انگلیس به رژیم صهیونیستی

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که ریشی سوناک برای اعلام مجدد حمایت لندن از رژیم صهیونیستی در جریان مناقشه اخیر در فلسطین، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد افزود که در این تماس تلفنی دو طرف درباره پاسخ رژیم صهیونیستی به حملات نیروهای مقاومت در غزه گفت‌وگو و طرف انگلیسی اعلام کرد که برای حمایت نظامی از تل‌آویو دو ناو جنگی، هواپیمای تجسسی، سه بالگرد مرلین و یکی از تفنگداران نیروی دریایی را به شرق مدیترانه اعزام کرده است.

بر اساس این بیانیه، کمک‌های نظامی بیشتری از طرف لندن برای آنچه تقویت امنیت در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها نامیده شده، طی روزهای آینده اعزام خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با نتانیاهو بار دیگر تاکید کرد که لندن در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم در برابر حملات نیروهای مقاومت فلسطینی حمایت می‌کند.

وی همچنین طرف صهیونیستی را در جریان تماس اخیر خود با رئیس جمهوری مصر و گفت‌وگوی دو طرف درباره ضرورت باز نگه داشتن گذرگاه رفح (مرز غزه و مصر) به منظور دسترسی‌های بشردوستانه و ایجاد مسیری برای خروج بریتانیایی ها و سایر اتباع غزه، قرار داد.

رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه در برابر عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت فلسطین، با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را مسدود کرده تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است. در همین پیوند جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس دو روز پیش راهی فلسطین اشغالی شد تا در دیدار با مقام‌های صهیونیستی، مواضع لندن را تشریح و از آنچه حق تل‌آویو برای دفاع از خود نامید حمایت کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    قیافه هاشون به هم میاد سگای هار به هم وفادارن
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      1 0
      سلام . در روایات و احادیث معتبر و مشهور و احسن آمده است که : امام زمان با رعب و ترس و وحشت در دل دشمنانش توسط خدا به وسیه اسباب و غیر آن یاری میشود به جای اینکه دشمنان ایران اسلامی و شیعی که مجهز به بینهایت سلاح از جمله سلاح کلاهک هیدروژنی هسته ایی بیشتر از ایران هستند در موضع قدرت باشند در موضع ضعف هستند و از محور مقاومت میترسند و نه تنها حمله نمیکنند بلکه میترسند بهشان حمله بشود و این یکی از نشانه های آماده شدن مقدمات ظهور امام زمان عج میباشد .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .... کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    ریشی سوناک همونه که در مصر به بت بعل سجده کرده بود این ها همه حزب شیطانند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    2 0
    روح گاندی از اینهمه حماقت هندیها در عذابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس