روسیه

جنبش حماس از روسیه برای دادن رأی ممتنع به قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت به دلیل ناقص و محدود بودن آن، تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر)‌، در سیزدهمین روز جنگ غزه، طی بیانیه‌ای از موضع روسیه در شورای امنیت در خصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت در خصوص غزه و دادن رای ممتنع، تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما از موضع روسیه که به دنبال آن بود که اطمینان حاصل کند قطعنامه سازمان ملل شامل یک درخواست روشن و صریح برای یک آتش‌بس جامع و فوری و همچنین پایان دادن به حملات بی‌رویه به غیرنظامیان در غزه باشد، قدردانی می‌کنیم».

حماس در ادامه خواست: «جامعه بین‌الملل به رهبری شورای امنیت باید به وظیفه خود برای توقف تجاوزات وحشیانه اشغالگران علیه مردم ما در نوار غزه که در معرض جنایات جنگی و نسل‌کشی قرار دارند، عمل کند.

در پی رد قطعنامه پیشنهادی روسیه، کشور برزیل که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، قطعنامه ای در ۱۱ بند ارائه کرد که خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» برای ارسال کمک های حیاتی به میلیون ها نفر در غزه بود.آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مثبت دادند اما آمریکا آن را وتو کرد و روسیه و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند.

پیش از رای‌گیری این قطعنامه در شورای امنیت، روسیه اصلاحاتی در خصوص آن‌ها ارائه کرد و به برخی بندهای آن اعتراض و تاکید کرد که خواستار آتش‌بس کامل، لغو محاصره و توقف کامل حملات علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غزه است.

در مقابل نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز ضمن دفاع از تل‌آویو، مدعی شد قطعنامه پیشنهادی باید در رابطه با «حق اسرائیل در دفاع از خود و اینکه حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، واضح‌تر باشد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 32
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    26 23
    اینم از ارباب روسیه
    • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      27 4
      احمقی؟ اصلاحیه رو نخوندی؟ یا طوطی هستی فقط تکرار میکنی؟ضمنا شیعه اربابش امام زمانه چیزایی که خودتون لایقش هستید به دیگران نچسبونید.
    • رضوی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      16 3
      حقیرایی مثل تو ارباب دارند!
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      8 14
      بهتر ارباب بوگندو شما بایدن
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      باغ وحش اروپا و غرب، حیوانات غربی و غرب پرست های حیوان، حقوق حیوانات، شماها از حیوان هم پست تر هستید مدعیانی که دینتان انسانیت هست! آیه های قرآن شماها را برای هر انسان آزاده ای تعریف کرده " أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ" آنها همچون چهار پايانند، بلكه گمراه تر اينان همانا غافلانند (زيرا با اينكه همه گونه امكانات هدايت دارند باز هم گمراهند)
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    11 3
    اون هم از اربابت آمریکا مزدور.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 2
    همش بخاطر اینه که مردم غزه از غزه فرار کنن به مصر و اسرائیل غزه رو به خودش ملحق کنه و شهرک سازی کنه .بعد میرن سراغ کرانه باختری .خلاصه در آینده هیچ فلسطینی در اسرائیل نباشه .بعدا لبنان و ... رو هم اضافه کنه.اگه دیر بجنبین که تا حالا هم دیر شده اسرائیل کل فلسطین اشغالی رو اسراییلیزه میکنه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 2
    زمانیکه از مبارزه حرف میزنن حق کودکان و نوجوانان و زنان و جوانان این وسط چی میشه؟این همه زن و کودک کشته شده و اگه وارد غزه بشن همه رو قتل عام میکنن.فلسطینیان روی کشورهای اسلامی حساب باز نکنن چون همیشه از اسرائیل ترسیدن .از کرانه باختری چیزی نمونده همه جا شده شهرک صهیونیستی .یه فرد عاقل از حماس پیدا بشه و بگه همه زندانی های مارو آزاد کنین ولی در کشورهای مختلف اسلامی برامون جا داده بشه .اینجوری هم از کشتار زنان و کودکان و جوانان جلوگیری میشه .وقتی حریف قویه باید کوتاه آمد.آقای اسماعیل هنیه ۱۴ نفر از اعضای خانوادشون از دست داد .که چی بشه.اونها حق حیات نداشتن؟بزرگترها تصمیماتی میگیرن و زندگی دیگران مثل زنان و کودکان رو به خطر میندازن.عاقلانه عمل کنین .
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 1
    روسیه اب از زیرش میره و کشوریست از لحاظ سیاسی و اقتصادی ورشکسته
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    روسیه روم سوم است در اخر الزمان مسلمانان وروس ها با یهود وغرب می جنگند اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    4 0
    کاش همیشه در جنگها مبارزین ابتدا زنان و کودکان و نوجوانان رو به مکانی امن منتقل کنن و بعد سینشونو جلو بدن و بگن ما واسه جنگ اومدیم.بیچاره زنان و کودکان این وسط چه گناهی کردن که باید تاوان تصمیمات بزرگترها رو با فدا کردن جونشون بدن.مخصوصا بچه ها که بدنیا اومدن زندگی کنن و نه اینکه در بچگی بمیرن و یا بی سرپرست و یا ناقص العضو بشن.متاسفانه بزرگترها با زندگی کودکان و زنان بازی میکنن
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    2 2
    عزیزان حماس شما که سیستم پدافندی ندارین با چند تا موشک و مبارز میخواستین کل فلسطین اشغالی رو آزاد کنین؟عزیزان من الان جواب این همه ویرانی و کشته های زن و کودک و نقص عضو رو کی میخواد بده؟لطفا در هنگام تصمیم گیری برای جنگ جان زنان و کودکان‌و افراد سالخورده رو هم در نظر بگیرین و تصمیمات عجولانه نگیرین .اسرائیل اگه وارد غزه بشه قتل عام میکنه .حتی به نظر من اسرائیلی ها غافلگیر نشدن و از تصمیم حماس آگاهی داشتن ولی بدنبال بهانه برای انهدام کلی غزه بودن و اونها تونستن از حماس این بهانه رو بگیرن.دشمن رو هیچوقت ساده نینگارین
    • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      آقای عزیز، می‌شود برای مشکل مردم فلسطین راه حلی پیدا کنی.؟ سکوت تا کی؟
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    در کل شورای حیوانات هست
  • ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    احمدی‌نژاد که هر روز نامه ‌پراکنی میکرد و چپ و راست و جا و بیجا شعار درست و غلط علیه اسرائیل جنایتکار میداد و... اینروزها که حتی خاتمی هم از مردم فلسطین دفاع کرده چرا حمدی‌نژاد لالمونی گرفته؟! این بابا واقعاً سر و سرش تو ماتحت کی و کجای دنیاست که باید میرفت گواتمالا کاملاً دور از چشم همه؟
    • حسن IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      درست بر عکس نظر شما، تنها کسی که پایه و اساس رژیم اشغالگر رو زیر سوال برد و موجب وحشت این رژیم کودک کش شد احمدی نژاد بود. تا قبل از ایشون کل مانیفست جمهوری اسلامی حذف اسراییل از نقشه بود که باعث سوء استفاده صهیونیستها از این شعار شده بود اما ایشون با مطرح کردن دو تا سوال پایه های این رژیم رو لرزوند و نخبگان جهان رو وادار به تفکر در مورد فلسطین کرد. التماس تفکر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس