چرا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کم شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور، بر افزایش جمعیت به عنوان یکی از هدفگذاری های اصلی دولت و مردم، تاکید کرد.‌

به گزارش مشرق، فاطمه محمدبیگی، در پنل "نقش اجزای نظام مراقبت در جوانی جمعیت"، گفت: در مجلس انقلابی تاکنون ۳۰ قانون به تصویب رسیده که رهبری از سه قانون تجلیل کردند که درباره یکی از این قوانین که قانون سلامت خانواده و جوانی جمعیت است، تعبیر به حیاتی بودن این قانون کردند که یعنی این قانون فرااستراتژیک و فراراهبردی است.

وی افزود: اجرای ۳۴ مواد از این قانون به طور مستقیم و ۴۳ ماده به طور غیرمستقیم به عهده وزارت بهداشت است.

محمدبیگی با بیان اینکه وزارت بهداشت طی دو سال گذشته از تصویب قانون، در بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مجری این قانون رتبه اول را کسب کرده است، یادآور شد: البته برای اجرای همه جانبه و کامل‌تر تمام مواد قانونی جوانی جمعیت هنوز کارهای زیادی باید انجام شود که هماهنگی بین بخشی در این جهت باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه طی سه دهه اجرای قانون تنظیم خانواده ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کاسته شد و گرنه اکنون باید در ایران ۱۰۵ میلیون نفر جمعیت می‌داشتیم.

محمدبیگی تصریح کرد: امیدواریم در فرصت کم باقیمانده، بتوانیم روند کاهشی سال‌های گذشته را جبران کرده و شاهد افزایش و جوان سازی جمعیت باشیم تا ضمن جبران مافات، کشور در آینده دچار مشکلات عدیده ناشی از کاستی و پیری جمعیت نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    7 0
    سلام حاج خانوم این بیست میلیون تو جیب من گم شده بودند تازه پیدا شدند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    7 1
    به خاطر مهاجرانِ افغانی که کار ایرانیها را تصاحب کردند. از یارانه پنهان امنیت، بهداشت، سوخت، شیرخشک، شکر، ارد و .... استفاده می کنند. و در هیچ کجای جهان حتی کشورشان چنین نمی زایند. چون یقین دارند دیگر چنین فرصتی رخ نخواهد داد و باید از این سفره مفت خوری با تمام قوت استفاده کنند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    9 1
    با یه مشت مسئول خائن گند زدید به زندگی دهه شصتیا بعد الان دنبال جمعیت بدوید
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    10 1
    بالا برید و پایین بیایید ،جمعیت کشور همچنان کم می شود و رو به پیری می رود. با وجود گرانی مسکن و لوازم خانگی و‌ نبود امنیت شغلی و همچنین نبود اعتماد کافی بین زوجین نسل جدید و زندگی های کوتاه، جمعیت همچنان کاهشی ست.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 4
    یه فرصت به پسرا بدید مثلا بگید پنج سال بهت فرصت میدیم دو تا بچه اوردی معافیت بهت میدیم نیاوردی بیا سربازی ببین ملت چطوری برات بزان نه اینکه بگی اول سه تا بیار بعد نیا سربازی
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    8 0
    بخاطر گرانی سومدیریت فرهنگ های تغییر کرده
  • ناشناس IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    5 1
    همه دارن مهاجرت میکنند قشرجوان ومویلی جامعه که زادوولد جامعه ازاونهاست روزانه خبرمهاجرت چندیدن نفر به گوس میرسه اونهایی که هم درجامعه وجود دارن به دلیل گرونی وبیکاری ازدواج نمیکنند یاصاحب بچه نمیشن که یلبد راههای تشویق این افراد ومزایای فرزند اوری براشون درنظرگرفته بشه تاصاحب فرزندبشن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    11 1
    تازه 20 میلیون کم شده قحطی و گرانی داریم ؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    11 1
    من جوان وقتی توان اقتصادی کافی ندارم که ازدواج کنم و بچه دار بشم چطور انتظار داری جمعیت کشور به قول شما صد و اندی میلیون نفر باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس