حماس فرافکنی صهیونیست‌ها درباره جنایت بیمارستان المعمدانی را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هنگام بمباران بیمارستان المعمدانی،‌هیچ موشکی شلیک نکرده و موشک‌های مقاومت نیز دست ساز بوده و قدرت تخریب آن قادر به کشتن صدها نفر در یک حمله را ندارد.

به گزارش مشرق، «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) بیانیه‌ای در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی درباره جنایت بیمارستان المعمدانی صادر کرد.

جنبش حماس اعلام کرد: «پیش و هنگام بمباران بیمارستان المعمدانی، مقاومت فلسطین هیچ موشکی شلیک نکرده و سامانه گنبد آهنین اشغالگران نیز فعال نشده است».

در بیانیه حماس آمده است: «موشک‌های مقاومت دست ساز بوده و قدرت تخریب آن صدها نفر را در یک حمله نمی‌کشد».

رژیم صهیونیستی شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر) بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

رژیم صهیونیستی که ابتدا به صورت ضمنی مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته بود، خیلی زود متوجه عمق این فاجعه شد و با همراهی ایالات متحده آمریکا تلاش کرد تا با خبرسازی، افکار عمومی جهان را در این جنایت گمراه کند.

«آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل پس از این حمله و در توجیه هدف قرار دادن این بیمارستان گفت: « پیشتر هشدار داده بودیم که این بیمارستان و پنج بیمارستان دیگر باید تخلیه شود تا حماس از آن به عنوان پناهگاهی برای خود استفاده نکند».

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: «بیمارستان‌های فلسطینی هدف ماست چون زیر این بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و تونل‌های حماس است و قانونی در دنیا نیست که از آن‌ها محافظت کند».

در پی انتشار تصاویر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در این جنایت و موج انتقادات و محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم اشغالگر، تل‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسؤولیت این حمله شانه خالی کند. لذا ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و این حمله هیچ زخمی به همراه نداشته است و این نیروی مقاومت غزه بوده که با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است و حتی موساد، تصاویر از این حمله راکتی مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. امری که با واکنش حماس و جهاد اسلامی همراه شده و هر دو جنبش مقاومت این ادعای تل‌آویو را رد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    سید حسن نصرالله کجاست در این مدت حرفی نزد
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر یکی از دو طرف کاملا نابود نشود درگیری ادامه خواهد یافت و مردم ایران فقط ضرر خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس