هشدار سازمان ملل درباره تبدیل جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه هشدار داد، در صورت طولانی شدن جنگ غزه احتمال کشیده شدن این درگیری به جنگ منطقه‌ای وجود دارد.

به گزارش مشرق، «تور فینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درباره احتمال کشیده شدن درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان به یک جنگ منطقه‌ای در غرب آسیا هشدار داد.

شبکه «الجزیره» از اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با موضوع احتمال بروز یک جنگ گسترده‌تر در منطقه غرب آسیا در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

«تور ونسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که هر چه قدر بیشتر جنگ در غزه ادامه یابد احتمال بروز یک حادثه «بسیار خطرناک» و بروز یک تنش گسترده‌تر منطقه‌ای افزایش می‌یابد.

این نماینده ویژه سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه اشاره کرد و افزود: «باید این را بگویم که باید این را بگویم که یکی از آن حوادث، بمباران روز گذشته بیمارستان در غزه بود».

رژیم صهیونیستی شب گذشته بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و هزاران آواره فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

رژیم صهیونیستی چند روز است که بیمارستان‌های شمال نوار غزه را تحت فشار قرار داده تا هرچه سریعتر تخلیه شوند، کاری که کادر درمان هیچ بیمارستانی به آن پاسخ مثبت نداد زیرا امکان انتقال این همه مجروح از بیمارستان‌های غزه وجود نداشت.

ساعاتی پس از انتشار خبر هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی و موج محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم صهیونیستی، تل‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسؤولیت این حمله شانه خالی کند. سپس ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و این حمله هیچ زخمی به همراه نداشته است و این مقاومت بوده که با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین، امروز ( چهارشنبه) جدیدترین آمار قربانیان تجاوزات خونین رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بیش از ۳۳۰۰ شهید و ۱۳ هزار مجروح اعلام کرد. این آمار بدون در نظر گرفتن آمار قربانیان شب گذشته حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی است که دست‌کم ۵۰۰ شهید به همراه داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    شکر نخورید بیشرفا حرومزاده ها شماها نوکر حلقه به گوش صهیونیست ها هستید
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    ساازمان ملل چقدر فعال است!!!!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    چه نسبتی با کوتریش دارید همه نظر ها راخذف می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس