کد خبر 1537504
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
آپارتمان

در جدیدترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی سرمایه، مردم شهر تهران «مسکن» را با بیش از ۲۵ درصد اتفاق آرا، مهم‌ترین اولویت و دغدغه اقتصادی خود و خانواده خود عنوان کردند.

به گزارش مشرق، مرکز افکارسنجی سرمایه در جدیدترین نظرسنجی خود به سراغ بررسی اولویت‌های اقتصادی جامعه رفت و در اولین بخش این پیمایش، اولویت‌های اقتصادی که مردم شهر تهران با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند را استخراج کرده است.

این نظرسنجی در مهر ماه ۱۴۰۲ از ۳۸۴ نفر ساکن شهر تهران که ۵۸.۱ درصد آنان عضو خانواده ۳ الی ۴ نفره، ۲۶.۳ درصد خانواده یک الی ۲ نفره، ۱۳.۹ درصد خانواده ۵ الی ۶ نفره و ۱.۷ درصد خانواده ۶ نفره و بیشتر بودند، انجام شد.

بیش از ۲۳ درصد پاسخگویان در خانواده‌ای زندگی می‌کردند که درآمد ماهیانه‌ای بین ۱۱ تا ۱۵ میلیون داشت. ۲۱.۲ درصد عضو خانواده‌ای با درآمد ۶ تا ۱۰ میلیون و ۲۱ درصد نیز عضو خانواده‌ای با درآمد ۱۶ تا ۲۰ میلیون بودند. بیش از ۱۷ درصد نیز، درآمد خانواده خود را بیش از ۲۵ میلیون تومان در ماه اظهار کردند.

همچنین بیش از ۴۰ درصد از پاسخگویان شغل خود را آزاد عنوان کرده و به ترتیب ۲۱، ۱۶.۴ و ۱۰.۸ درصد از پاسخگویان، کارمند بخش خصوصی، کارمند بخش دولتی و بازنشسته بودند.

مهم‌ترین دغدغه اقتصادی تهرانی‌ها چیست؟

مبارزه با مفاسد اقتصادی و آقازاده‌ها، در بین ۵ دغدغه اقتصادی مردم تهران

اولین سوال نظرسنجی نشان داد تأمین مسکن با بیش از ۲۵ درصد آرا، مهم‌ترین دغدغه و اولویت اقتصادی خانوارهای شهر تهران است. همچنین حقوق و دستمزد با ۱۵.۲ درصد، تورم عمومی با ۱۳.۴ درصد، هزینه‌های درمانی با حدود ۹ درصد و مقابله با مفاسد اقتصادی، رانت و آقازاده‌ها با ۶.۵ درصد، به ترتیب در اولویت اقتصادی دوم تا پنجم مردم تهران بودند.

تهرانی‌ها خواستار نظارت بیشتر بر روی بازار برنج و گوشت قرمز

در این نظرسنجی مردم شهر تهران اعلام کردند به ترتیب تأمین برنج، گوشت قرمز و نان با ۳۱.۶، ۲۹.۸ و ۱۲.۷ درصد، بیشترین اولویت و اهمیت را در سبد غذایی آنان از جهت تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر قیمت دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    قیمت مسکن که پوزه قیمت مسکن تو اروپا رو زده. تو اروپا ویلای نوساز میدند ۲۵ میلیارد تو تهران آپارتمان نوساز که فوقش ۳۰ سال عمر کنه
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    مهم ترین دغدغه مردم ایران اینه که تورم بیشتر از ۷۰ درصد نشه؛ ما به همون ۵۰ درصد راضی هستیم، مسئولین یک موقع به زحمت نیافتند، همون ۵۰ درصد کافیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس