امیدواری ایرلند به ارائه ابتکار از سوی ایران به منظور کاهش دامنه بحران در منطقه

وزیر امور خارجه ایرلند در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان ضمن ابراز نگرانی از گسترش تنش‌ها در منطقه ابراز امیدواری کرد ایران با ایفای نقش بی بدیل خود در منطقه بتواند برای کاهش دامنه بحران ابتکاری ارائه کند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌هایش در پی تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه شامگاه دوشنبه ۲۴ مهر ماه در تماس تلفنی با «مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند درباره آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه به رایزنی پرداخت.

امیرعبداللهیان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه به منظور جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه نظیر غذا، آب و دارو گفت که گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ ناپذیر نزدیک می‌شود.

امیرعبداللهیان شب کذشته در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به گفت‌وگویش با چند تن از وزرای خارجه از جمله وزیر خارجه ایرلند که حامل پیامی از طرف غرب برای ایران بوده، اظهار داشت: به صراحت به وی گفتم لطفا به طرف‌های آمریکایی و غربی بگویید که منصفانه قضاوت کنند، ما به نیروهای مقاومت در منطقه دستور نمی‌دهیم،‌ آنها خود رأسا تصمیم می‌گیرند و رأسا اقدام می‌کنند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرلندی تصریح کرد: لازم است در اسرع وقت کریدورهای مناسب برای ارسال آب، غذا و اقلام دارویی و پزشکی به مردم غزه ایجاد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کشته شدن روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر از افراد غیرنظامی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید فورا اقدامات تروریستی و نسل کشی علیه فلسطین را متوقف کند.

امیرعبداللهیان همچنین در راستای اقدامات ایران برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی سفری به چهار کشور منطقه شامل دو کشور محور مقاومت داشت. سفری که از عراق آغاز و پس از سفر به لبنان و سوریه در قطر پایان یافت. وی همچنین قرار است روز چهارشنبه در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین در جده شرکت کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات و تلاش‌های ایران در پی تحولات اخیر در فلسطین گفت:‌ ایران به عنوان کشور مسؤول و متعهد به پیگیری حقوق مظلومان در جهان در ارتباط با مسأله فلسطین همواره با حساسیت و دقت حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه و پیگیری قرار داده است. در مورد تحولات اخیر ایران هم در حوزه سیاسی و هم بین‌المللی تلاش‌های خود را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین افزایش داده است.

* نگرانی ایرلند از گسترش تنش‌ها در فلسطین

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند هم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از گسترش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت: لازم است در این جنگ حقوق بین‌الملل بشردوستانه رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: ایرلند بر ضرورت ایجاد کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها و اقلام انسان‌دوستانه ضروری به مردم غزه تأکید می‌کند.

این مقام ایرلندی افزایش تنش‌ها در منطقه را نگران کننده خواند و گفت: لازم است تدابیری برای کاهش فوری تنش‌ها اتخاذ شود.

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش بی بدیل خود در منطقه بتواند برای کاهش دامنه بحران در منطقه ابتکاری سودمند ارائه کند.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز با وزرای خارجه مالزی، تونس، پاکستان و آفریقای جنوبی تلفنی درباره اوضاع جاری در غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    بیخیال بابا بزار تکلیف یع سره بشه جوانیمون رفت ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس