مسکو: با استقرار موشک‌های اتمی آمریکا در اروپا مقابله می‌کنیم

وزارت خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که اگر موشک‌های هسته‌ای میان‌برد این کشور در اروپا مستقر شود، مسکو هم آماده مقابله به‌مثل خواهد بود.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که مسکو بر اقدامات آمریکا در زمینه استقرار تسلیحات هسته‌ای در انگلیس نظارت خواهد کرد.

این وزارتخانه توضیح داد که حضور سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک انگلیس و گسترش جغرافیای استقرار این نوع سلاح‌ها، گام دیگری در مسیر تشدید تنش‌ها و ملتهب‌کردن اوضاع خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «نشانه‌های متعددی وجود دارد که ثابت می‌کند آمریکا به‌طور فعال در حال بررسی بازگرداندن سلاح‌های هسته‌ای خود به انگلیس است».

وزارت خارجه روسیه در ادامه به آمریکا هشدار داد که اگر موشک‌های هسته‌ای میان‌برد این کشور در اروپا مستقر شود، مسکو هم آماده مقابله به‌مثل خواهد بود.

طبق این گزارش، مسکو تاکید کرد: «ما استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در انگلیس را به عنوان بخشی از روندهایی در نظر می‌گیریم که در مقابل آنها باید منافع دفاعی خود را تأمین کنیم».

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد: «ما هیچ نشانه‌ای از آمادگی آمریکا برای تغییر مسیر خصمانه‌ای که مسکو را مجبور به تعلیق اجرای معاهده نیواستارت کرد، مشاهده نمی‌کنیم».

به نوشته اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه ذکر شده است: «سرنوشت معاهده استارت به روندها و تحولات واقعیت نظامی-سیاسی بستگی دارد و اکنون پیش‌بینی مثبت در مورد این تحولات دشوار است».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفته بود که مسکو فقط در صورتی به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی و اتمی بازخواهد گشت که واشنگتن از مواضع خصمانه خود علیه روسیه دست بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس