کد خبر 1536781
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
یرماکوف: قبل از آمریکا آزمایش اتمی انجام نمی‌دهیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت که این روسیه نخواهد بود که زودتر از آمریکا به اجرای آزمایش تسلیحات اتمی روی بیاورد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر یرماکوف» مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه بار دیگر بر عدم پیش‌قدم شدن مسکو در اجرای آزمایش‌های اتمی تاکید کرد.

یرماکوف امروز (دوشنبه) طی نشست خبری گفت که این روسیه نخواهد بود که زودتر از آمریکا به اجرای آزمایش تسلیحات اتمی روی بیاورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «همانطور که رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین طی سخنرانی در مجمع فدرال فدراسیون روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ گفت، ما ابتدا آزمایش‌های هسته‌ای را انجام نخواهیم داد. روسیه تنها در صورتی این کار را انجام خواهد داد که آمریکا ابتدا چنین گامی را بردارد».

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که آمریکا ایده انجام آزمایش هسته‌ای کامل را به عنوان بخشی از نوسازی زرادخانه اتمی خود کنار نمی‌گذارد و تأسیسات آزمایشگاهی نوادا را در حالت آماده باش قرار داده است.

طبق این گزارش، یرماکوف در این‌باره گفت: «واشنگتن به حفظ وضعیت آماده‌باش در تأسیسات اتمی خود در نوادا ادامه می دهد. ما معتقدیم که آمریکایی‌ها این ایده را کنار نگذاشته‌اند و هر سال رفتار بی‌پروا و بی‌ملاحظه‌تر از خود نشان می‌دهند».

اسپوتنیک در ادامه به نقل از وی نوشت: «پس از تصویب نکردن معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای توسط آمریکا، آنها بدون خجالت به کسانی که کاملا در این معاهده عضو هستند، نحوه اجرای آن را دیکته می‌کنند».

این مقام روس با بیان اینکه وقاحت و بی‌پروایی آمریکا در امر و نهی کردن به دیگر کشورها بی‌پایان است و نباید ادامه یابد، افزود: «آنها همچنین از سایر کشورها می‌خواهند که شرایط خاصی را برای الحاق کامل واشنگتن به این معاهده ایجاد کنند».

پیش از این، «ویاچسلاو ولودین» رئیس پارلمان فدراسیون روسیه هشدار داده بود که احتمال تصمیم مسکو برای لغو ممنوعیت آزمایش‌های تسلیحاتی اتمی در این کشور وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس