کد خبر 1536663
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
شریفی: عنوان توریسم ورزشی در شان پولادمردان نبود/ مدال هانگژو زندگیم را تغییر می‌داد

عضو تیم ملی وزنه‌برداری با گلایه از برخی انتقادات گفت: به امید موفقیت کاروان ایران روزانه ده‌ها تن فولادسرد جابجا می‌کردیم اما برخی انتقادات منصفانه نبود.

به گزارش مشرق، آیت شریفی با بیان اینکه برخی تحلیل‌ها در خصوص نتایج تیم ملی وزنه‌برداری عادلانه نیست، اظهار داشت: برخی اعتقاد داشتند که تیم جوانی باید به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد و انتقاداتی را در این زمینه مطرح کردند که منصفانه نیست. سوال من این است که مگر میانگین سنی تیم اعزامی چند بود. من ۲۲ سال و علی داودی نیز ۲۴ ساله است. میرمصطفی جوادی نیز همسن و هم‌نسل ما است. تیم ملی وزنه‌برداری ایران در حال پوست‌اندازی است و در آینده می‌تواند نتایج درخشانی را کسب کند. اگر ما در روز چندین تن وزنه و فولادسرد را جابجا می‌کنیم به عشق ایران و مردم عزیزمان است. برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هفت ماه در اردو بودم اما همه می‌دانند که وزنه‌برداری رشته سنگینی است و اتفاقات پیش‌بینی نشده جزئی از این رشته است.

شریفی: عنوان توریست ورزشی در شان پولادمردان نبود

وی ادامه داد: در رکوردگیری تیم ملی که با حضور تمام رسانه‌ها برگزار شد ۲۱۰ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دوضرب مهار کردم؛ آیا با این رکوردها نباید به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی اعزام شوم؟ در آخرین رکوردگیری تیم ملی یک مصدومیت جزیی داشتم و پزشکان نیز اعلام کردند، می‌توانم وزنه‌ بزنم اما در عربستان، مصدومیتم در خلال رقابت‌های دسته فوق سنگین تشدید شد و نتوانستم رکورد مجموع را به نام خود ثبت کنم. در مسابقات جهانی عربستان علی داودی عملکرد درخشانی داشت و در دوضرب تالاخادزه را به چالش کشید و حتی می‌توانست مدال طلای این حرکت را از آن خود کند.

شریفی: عنوان توریست ورزشی در شان پولادمردان نبود

شریفی با بیان اینکه اردوهای تیم ملی برای وی و سایر پولادمردان موثر بوده، گفت: در فوق‌سنگین سه ملی‌پوش در رده سنی بزرگسالان حضور دارند. من به همراه علی داودی و علیرضا یوسفی در این دسته هستیم و رکوردها نیز نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشت. نمی‌دانم چرا برخی از عنوان توریست ورزشی برای ملی‌پوشان در پیکارهای جهانی عرستان استفاده می‌کنند. کدام توریست روزی ده‌ها تن فولادسرد جابجا می‌کند. تلاش ما برای کسب افتخار و برافراشته شدن پرچم ایران است و همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص وزنه‌های دسته فوق سنگین نیز گفت: مدال بازی‌های آسیایی برای من قطعی بود اما وقتی که شانس یار نباشد مصدومیت در بدترین شرایط گریبان‌مان را خواهد گرفت. قبل از بازی‌های آسیایی مصدومیتی نداشتم و مصدومیت پایم نیز بهبود پیدا کرده بود اما در روز مسابقه در هانگژو زیر وزنه دستم مصدوم شد و نتوانستم ادامه بدهم. وزنه‌برداری رشته سنگینی است و برخی مواقع ورزشکار در بهترین شرایط است اما در روز مسابقه نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. تمام تلاشم کسب نشان بازی‌های آسیایی بود اما نتوانستم. این مدال می‌توانست زندگیم را تغییر دهد.

شریفی: عنوان توریست ورزشی در شان پولادمردان نبود

عضو تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به مصدومیت خود در هانگژو گفت: با گرفتن عکس MRI شدت مصدومیتم مشخص خواهد شد. اگر درمانش کوتاه مدت باشد که به اردو باز خواهم گشت. البته این مصدومیت ممکن است به خداحافظی من نیز منجر شود. در صورت ادامه حضورم در وزنه‌برداری تمام تلاش خود را برای رسیدن به سکوی مدالی فوق‌سنگین انجام خواهم داد. ایران اکنون سه وزنه‌بردار خوب در دسته فوق‌سنگین دارد و مالک این دسته است اما بحرینی‌ها با آوردن گور میناسیان معادلات را بر هم زدند.

شریفی در پایان گفت: باید توجه ویژه‌ای به وزنه‌برداری شود زمانی که علی داودی با ۲۲ سال مدال المپیک می‌گیرد و در ۲۴ سالگی تالاخادزه نامدار را به چالش می‌کشد نشان می‌دهد ما ظرفیت تکرار قهرمانی را در این دسته داریم.

شریفی: عنوان توریست ورزشی در شان پولادمردان نبود

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    توقع تشویقم دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس