تشدید تنش‌ها در کرانه باختری همزمان با بمباران نوار غزه

تنش‌ها در کرانه باختری همزمان با بمباران نوار غزه تشدید یافته است.

به گزارش مشرق، در کرانه باختری شرایط پرتنش و درگیری‌ها همزمان با بمباران نوار غزه ادامه دارد. بامداد دوشنبه نیز اشغالگران اسرائیل به نابلس، بیت لحم، الخلیل و اردوگاه عقبات جبر در اریحا یورش بردند و ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

همچنین یک فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

گفته شده تبادل آتش در جریان عملیات دستگیری شهروندان فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رخ داده است.

در غزه نیز بمباران‌ها همچنان ادامه دارد و حلقه‌های آتش در نتیجه بمباران شدید شبانه صهیونیست‌ها در تعدادی محلات شهر غزه دیده می‌شود. براساس گزارش‌ها، بمباران شبانه شدید اسرائیل محله‌های الزیتون و الشجیعه در شرق غزه را هدف قرار داد.

همچنین در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که منطقه قیزان النجار در خان یونس را هدف قرار داد، یک زن شهید و ۵ کودک زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرده است که تلفات در شهر غزه در حال افزایش است و بمباران‌های شدید با بمب‌های قوی در تمام مناطق نوار غزه گسترش یافته است.

ارتش اسرائیل بمب‌هایی را نیز در نزدیکی بیمارستان الشفا در شهر غزه پرتاب کرد. پس از حملات اسرائیل، صدای انفجار و آتش‌سوزی در منطقه تل الحوا در نوار غزه شنیده شد.

از سوی دیگر، حمایت جهانی از مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه ادامه دارد. روز گذشته تظاهرات گسترده در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد. تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

در مالزی نیز، طرفداران تیم ملی در جریان بازی مقابل هند از فلسطین حمایت کردند.

تظاهرات میلیونی مراکشی‌ها در حمایت از غزه و فلسطین نیز امروز برگزار شد. با وجود عادی‌سازی روابط برخی حکومت‌ها با رژیم اشغالگر، ملت‌ها اینگونه پشت فلسطین ایستاده‌اند. راهپیمایی مردم الجزایر در حمایت از غزه و محکومیت حملات اشغالگر نیز برگزار شد. در استانبول ترکیه هم در حمایت از غزه راهپیمایی بزرگی برگزار شد.

در شهر نووی ساد صربستان هم در حمایت از مردم غزه، شهروندان به خیابان‌ها آمدند. راهپیمایی گسترده در سیدنی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات علیه مردم این باریکه نیز برگزار شده است.

در دومین روز حمایت از مردم غزه در سوئیس نیز تظاهرات برگزار شد و بعد از ظهر یکشنبه در تظاهراتی که تا پس از غروب ادامه داشت، تظاهر کنندگان از میدان Place de Neuve ژنو به سمت دفتر مرکزی رادیو و تلویزیون سوئیس RTS حرکت و با تجمع بزرگی در برابر این مرکز و سر دادن شعارهای متفاوت مانند «همه ما فلسطینی هستیم» و «زنده باد فلسطین» به همدست بودن این سازمان با اسرائیل اعتراض کردند.

راهپیمایی مردم دانمارک در حمایت از غزه و محکومیت حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه این باریکه نیز روز گذشته برگزار شده بود.

دیروز همچنین شبکه بی بی سی از تجمع بزرگ حامیان غزه در برابر ساختمان خود در مخالفت با اسرائیل و حملات ویرانگر آن به غزه خبر داد. بر اساس رسانه‌های دیگر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی، شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی، از جانبداری بی بی سی از این رژیم در پوشش تحولات جنگ انتقاد کردند.

از سوی دیگر، گروهی از مردم شیلی برای حمایت و ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در نزدیکی کاخ لا موندا راه‌پیمایی باشکوهی برگزار کردند. به گزارش این خبرگزاری، مردم شیلی با در دست داشتن پرچم فلسطین به حملات اشغالگران قدس علیه غزه واکنش نشان داده و خواستار همکاری بین المللی برای جلوگیری از حملات این رژیم شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای در این خصوص حاکیست که چند تن از نمایندگان پارلمان و وزوای سابق شیلی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس