آمریکا هشدار بلینکن درباره حمله باکو به ایروان را تکذیب کرد

وزارت خارجه آمریکا گزارش «پولیتیکو» مبنی بر هشدار وزیر خارجه ایالات متحده به قانونگذاران این کشور درباره احتمال حمله جمهوری آذربایجان به ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا گزارش پایگاه خبری آمریکایی «پولیتیکو» مبنی بر هشدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به قانونگذاران این کشور درباره احتمال حمله جمهوری آذربایجان به ارمنستان در هفته‌های آتی را تکذیب کرد.

به گزارش «آرمن پرس»، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با این رسانه ارمنستانی گفت اطلاعات در گزارش مذکور نادرست است و آنچه وزیر خارجه بلینکن به قانونگذاران گفت را منعکس نمی‌کند.

وی سپس مدعی شد: ایالات متحده به شدت از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌کند. ما تاکید کرده‌ایم که هر گونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی پیامدهای جدی درپی خواهد داشت.

در گزارش پولیتیکو آمده بود، به دنبال تماس تلفنی گروهی از قانونگذاران حزب دموکرات با بلینکن در مورد اقدامات احتمالی علیه جمهوری آذربایجان، وی پاسخ داد که وزارت خارجه آمریکا به دنبال راه‌هایی برای مقابله با جمهوری آذربایجان است و قصد ندارد معافیت طولانی مدتی را که به آمریکا اجازه می‌دهد به باکو کمک نظامی کند، تمدید کند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو نوبت جنگ خونین داشته‌اند. در جریان جنگ دوم ارتش جمهوری آذربایجان موفق شد بخشی از نواحی را از ارمنستان بازپس بگیرد. ارتش این کشور در هفته‌های اخیر نیز بخشی از منطقه قره‌باغ ارمنی‌نشین را در پی یک عملیات نظامی برق‌آسا به کنترل خود درآورد.

در پی این عملیات، جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

بعد از این رویدادها ارمنستان از گفت‌وگو با طرف آذربایجانی سر باز زده اما یک رسانه جمهوری آذربایجان مدعی شد نخست‌وزیر ارمنستان با پیشنهاد رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و برگزاری نشستی در قالب گروه ۳+۳ در تهران موافقت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس