کد خبر 1535514
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
قره باغ محور اصلی دیدار پوتین و علی اف در بیشکک

سران روسیه و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک دیدار و درباره قره باغ رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، به رغم غیبت نخست‌وزیر ارمنستان در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک، ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان در حاشیه این نشست با هم دیدار کردند.

منابع رسانه‌ای جمهوری آذربایجان از قبیل «آذرنیوز» خبر دادند که رئیس‌جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین همتای روس او در بیشکک دیدار دو جانبه ترتیب دادند.

طبق این گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با الهام علی اف همتای خود در جمهوری آذربایجان تاکید کرد که در این دیدار طیفی از موضوعات به ویژه وضعیت قره باغ جزو دستورکار قرار دارد.

پوتین گفت: «از دیدن شما بسیار خوشحالم. آخرین بار تلفنی صحبت کردیم. البته موضوع شماره یک، وضعیت پیرامون قره باغ است. ما همچنین یک دستور کار داریم که بسیار گسترده است. پیشنهاد می‌کنم کارمان را به این صورت تنظیم کنیم: می‌توانیم از قسمت دوم شروع کنیم و به همکارانمان فرصتی بدهیم تا نظرات خودشان را بیان کنند و حرف بزنند. و سپس رو در رو (دیدار دو جانبه) ملاقات خواهیم کرد و در مورد کل موضوعات از جمله مسائل به اصطلاح حساس صحبت خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید:

باکو ادعای اشغال روستاهای ارمنستان را «کذب محض» خواند

بنا بر روایت رسانه‌های جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در صحبت‌های خود ابتدا از دیدار با ولادیمیر پوتین ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحالم که دوباره شما را می‌بینم. همانطور که اشاره کردید، ما اخیراً صحبت کردیم. بسیار خوشحال کننده است که در چارچوب سفر رسمی به قرقیزستان، وقت ملاقاتی پیدا کردید».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: «در واقع موضوعات زیادی وجود دارد. من معتقدم که پیشنهادات شما کاملا منطقی است. ما با همکاران در مورد دستور کار دوجانبه صحبت خواهیم کرد، به خصوص که ما باید در مورد آن صحبت زیاید بکنیم».

علی اف افزود: «نتایج امسال از نظر گردش مالی، همکاری‌های صنعتی و همکاری در بخش حمل و نقل (بین باکو و مسکو) بسیار چشمگیر است. طرح‌های جدید زیادی وجود دارد. سپس به مسائل منطقه‌ای و امنیتی خواهیم پرداخت. یک بار دیگر از شما برای این جلسه تشکر می‌کنم».

دیدار دوجانبه پوتین و علی اف در شرایطی انجام شد که پیش از این «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک پایتخت قرقیزستان شرکت نمی‌کند.

پیش‌تر، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از شرکت در نشست شورای وزرای خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع که ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در بیشکک برگزار شد، امتناع کرد.

امتناع مقام‌های ارمنستانی از حضور در بیشکک در شرایطی انجام شد که مقام‌های مسکو درصدد برگزاری نشست سه جانبه مقام‌های روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 4
    بدبخت اونی که زیر شلاق امپراطوری ایران داره ناله میکنه حالا منتظر بدترش باشید امپراطوری ایران دوباره زنده شده است.
    • US ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 1
      زنده بادایران بزرگ.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام . در روایات و احادیث معتبر و مشهور و احسن آمده است که : امام زمان با رعب و ترس و وحشت در دل دشمنانش توسط خدا به وسیه اسباب و غیر آن یاری میشود به جای اینکه دشمنان ایران اسلامی و شیعی که مجهز به بینهایت سلاح از جمله سلاح کلاهک هیدروژنی هسته ایی بیشتر از ایران هستند در موضع قدرت باشند در موضع ضعف هستند و از محور مقاومت میترسند و نه تنها حمله نمیکنند بلکه میترسند بهشان حمله بشود و این یکی از نشانه های آماده شدن مقدمات ظهور امام زمان عج میباشد .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .... کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...
  • م IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    5 1
    شرکت نکن؛ علاوه بر نسل کشی مسلمانان؛ یک عمر از آب وخاکشون بهره برداری کردی الان طلبکاری
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 3
    الهامه جان فاشیست درسرگردانی محض به سر میبرد.
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    4 2
    یاشاسین تورک ملتی
    • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      یاشاسین ایران.یاشاسین ایرانی.
    • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      یاشاسین ایران.یاشاسین ایرانی.
    • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      یاشاسین ایران.یاشاسین ایرانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس