غزه بعد از هشت روز پیاپی بمباران

طیف سنتی جریان اصلاحات ضمن حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت ملت فلسطین اعتراض خود را به تحلیل وارونه رادیکال‌های این جریان مبنی بر ادعای عدم اقبال ملت ایران به مقاومت فلسطین، اعلام کرده اند.

سرویس سیاست مشرق- واکنش و تحلیل برخی طیف‌های رادیکال جبهه اصلاحات در خصوص عملیات طوفان الاقصی و نیز دیدگاه ملت ایران در برابر فلسطینیان با اعتراض های مختلفی از سوی طیف سنتی این جریان در مقابل رادیکال هایشان روبرو شده است.

بر اساس احصاء صورت گفته طیف سنتی جریان اصلاحات ضمن حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت ملت فلسطین اعتراض خود را به تحلیل وارونه رادیکال های این جریان مبنی بر ادعای عدم اقبال ملت ایران به مقاومت فلسطین، اعلام کرده اند.

این طیف با بیان اینکه مساله فلسطین برای ملت ایران تاریخ دیرینه ای داشته و از مذهبی ها تا روشنفکران مارکسیتی و حتی توده ای ها در حمایت از آرمان فلسطین اتفاق نظر و وحدت نظر داشته اند، تاکید می کنند چرا می بایستی برخی از به اصلاح روشنفکران اصلاح طلب مدعی نگرش تغییریافته و منفی فعلی برخی مردم به مساله فلسطین باشند.

این طیف از جناح چپ می‌گوید که اصولا چرا می بایست هیجانی و احساسی عمل کرده و وضع نامناسب و بد اقتصادی، فقر گسترده، بن‌بست‌ها و نیز تصفیه‌های سیاسی، مقابله با فرهنگ و زندگی جاری از سوی نهادهای سیاستگذار را یک ادعا مبنی بر عدم حمایت از ملت مظلوم فلسطین در سطح رسانه ها طرح و بیان کرد!

طیف سنتی جریان اصلاحات با انتقاد از مواضع روشنفکران اصلاح طلب و با بیان اینکه بر اساس سنت روشنفکری، وظیفه آنها دیدن هر حقیقت و واقعیت و در پی آن روشنگری است، تاکید می کنند، روشنفکر نمی‌بایست حقیقت و واقعیت را با مسائلی دیگر درهم آمیزد که حقیقت پنهان شود، این با وظیفه روشنگری نسبتی ندارد.

اخیرا مشاهده می‌شود (نه تنها در این مورد) برخی از صاحبان قلم آن‌چنان در مقابله با وضعیت موجود موضع‌گیری می‌کنند که هرچه در سابقه تاریخی کشور وجود دارد را نه به شکل محققانه بلکه با نوعی نگرش مقابله‌ای به چالش کشیده‌اند؛ این موارد از نهضت ملی شدن نفت و کودتا تا جنبش عظیم اجتماعی مردم ذیل انقلاب اسلامی و آغازگری جنگ و دفاع از کشور قابل بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 1
    وقتی ربیعی را روشنفکر به حساب آوریم نتیجه ش همین تحلیل های دوزاری بی ربط است … یک وقت به اشتباه روشنفکری غربگرایی بود حالا علنا روشنفکری یعنی بی خیال هر چه غیرت …
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 1
    از دیدگاه اصلاح طلبان دروغگو، فقط اصلاح طلبان راست می گویند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 0
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • سید فروزان CH ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 0
    روشنفکر کجا بود ؟ اینها یک مشت فرصت طلب منافق هستند که که بنا به مصلحت شخصی رنگ عوض میکنند ، رمانی حزب الهی دو‌اتشه ، زمانی مارکسیست ، زمانی غربگدا این افراد بدون اصالت و شخصیت هستند ،که از منافقین بدترند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    مرگ براسراییل حرامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس