حکم پرونده کثیرالشاکی سدید به نفع سهامداران قطعی شد

قوه قضاییه اعلام کرد: حکم پرونده کثیرالشاکی سدید با حکم شعبه یک دیوان عالی کشور به نفع مردم قطعی شد.

به گزارش مشرق از قوه قضاییه، پرونده کثیرالشاکی سدید در مورد مالکیت ۳۳ درصد شرکت فرآب در دیوان عالی کشور در دست رسیدگی بود که شعبه یکم دیوان با صدور رأی، حکم به نفع مردم و سهامداران شرکت سدید صادر کرده بود. آستان قدس رضوی به طرفیت شرکت سدید نسبت به حکم صادره اعتراض و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و توقف حکم کرده بود که در پی این موضوع پرونده به معاونت قضایی قوه قضاییه ارجاع شد.

معاونت قضایی قوه قضاییه پس از بررسی پرونده، حکم شعبه یکم دیوان عالی کشور را تایید کرد و اعتراض آستان قدس رضوی را وارد ندانست و حکم به نفع مردم قطعی شد.

هفتم شهریور امسال سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سدید گفت: فرایندهای رسیدگی در حوزه و موضوع‌های کیفری، جزایی و حقوقی به موجب قانون قوانین شکلی کاملا شناسایی و مشخص شده است.

مسعود ستایشی افزود: طرق رسیدگی و نحوه اعتراض به تصمیمات و شکایت از تصمیمات به موجب قانون مشخص است همچنین در حوزه کیفری مقررات در بعد تجدیدنظرخواهی مشخص و در موضوعات حقوقی نیز قانونگذار به این مهم پرداخته است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در طرق فوق‌العاده با سه موضوع فرجام خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث مواجه هستیم، گفت: این مقررات برای رسیدگی به اعتراض معترض است و باید بر آن مقدم باشیم.

وی افزود: چنانچه نسبت به پرونده‌ای در هر زمینه‌ای اعتراضی صورت گیرد، قوه قضاییه در حدود قانون برای تجلی عدالت، احقاق حق و ابطال باطل مکلف به رسیدگی به اعتراض و ارائه پاسخ مکفی و قانونی است.

ستایشی ادامه داد: پرونده سدید مشمول مقررات ماده ۴۷۷ شده است و براساس تدبیر رئیس قوه قضاییه این موضوع قابل رسیدگی است. سهامداران سدید نگران نباشند زیرا حقی از آن‌ها تضییع نخواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: اعمال ماده ۴۷۷ در پرونده‌های قضایی فقط یکبار انجام می‌شود مگر اینکه در مورد موضوع دیگری باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس