زنگ خطر برای شاگردان قلعه‌نویی قبل از جام ملت‌ها؛ خوب در حمله، متزلزل در دفاع

تیم ملی فوتبال ایران در بازی شب گذشته مقابل تیم ملی اردن هرچقدر در فاز هجومی خوب کار کرد، به همان اندازه نیز در خط دفاعی پراشتباه و متزلزل بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین فیفا دی قبل از شروع جام‌ملت‌های آسیا در چارچوب یک تورنمنت چهارجانبه مقابل تیم ملی اردن قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست پیدا کند و باید دوشنبه در دیدار فینال مقابل تیم ملی قطر قرار بگیرد.

امیر قلعه‌نویی بعد از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر جانشین کارکوس‌کی‌روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران شد و در اولین دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی روسیه به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد. شاگردان قلعه‌نویی قبل از این دیدار موفق شدند تیم‌های ملی کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، بلغارستان و آنگولا را مغلوب کنند. تیم ملی ایران موفق شد هفتمین برتری متوالی خود را با برتری مقابل اردن به دست آورد و حالا باید آماده رویارویی با شاگردان کارلوس‌کیروش در فینال شود.

دیدار مقابل اردن که حتی جز تیم‌های سطح اول آسیا نیز محسوب نمی‌شود، تقریبا یک محک جدی برای قلعه‌نویی بود تا قبل از شروع جام‌ملت‌های آسیا نقطه ضعف‌های ترکیب خود را بدست بیاورد. تیم ملی اردن همواره یکی از رقبای سرسخت ایران بوده است.

ایران قبل از این دیدار در سه بازی آخر برابر این تیم موفق به کسب پیروزی نشده بود و یک باخت و دو تساوی متوالی نتیجه سه بازی آخر ایران و اردن بوده است و آخرین برد تیم کشورمان به سال ۲۰۱۱ و برتری یک بر صفر در انتخابی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ بر می‌گشت که با افشین قطبی موفق به کسب پیروزی شده بودیم.

در بازی شب گذشته هرچقدر شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی خوب کار کردند به همان اندازه نیز در خط دفاعی پراشتباه و متزلزل بودند و این بازی زنگ خطری برای ملی‌پوشان ایران قبل از شروع جام‌ملت‌های آسیا بود.

در خط دفاعی به غیر از رامین رضاییان تقریبا بقیه بازیکنان ایران شب پراشتباهی را پشت سر گذاشتند و حتی ۲ هافبک تدافعی تیم ملی نیز نتوانستند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذراند.

در آن سمت نیز بدون شک بهترین بازیکن تیم ملی اردن موسی التعمیری هافبک خوش تکنیک تیم فوتبال مون‌پلیه فرانسه بود که در بازی شب گذشته بارها توانست در مصاف‌های یک‌به‌یک بازیکنان ایران را از پیش‌رو بردارد و در نهایت در دقایق پایانی نیز یک ضربه پنالتی به دست آورد.

در بازی شب گذشته خیلی خوش‌شانس بودیم که بیشتر از یک گل دریافت نکردیم. بازیکنان اردن در چندین مرتبه با پرس سنگین بر روی مدافعین و هافبک‌های ایران باعث شدند تا ملی‌پوشان ما دچار اشتباه شوند اما خوشبختانه در نهایت نتوانستند ضربه نهایی را به خوبی روانه دروازه ایران کنند.

در حالی که تیم ملی با ۲ هافبک دفاعی به میدان رفته بود اما باز هم بازیکنان اردن به راحتی چند موقعیت شوت زنی از پشت محوطه جریمه ایران به دست آوردند و در محوطه جریمه نیز مدافعین ما شب پراشتباهی را پشت سرگذاشتند.

ملی‌پوشان در این دیدار بسیار فرصت‌طلب بودند و تقریبا بیش از ۲ برابر امید گل خود که (۱.۴۰) بود به گل رسیدند و تنها یک شوت از چهار شوت در چارچوب ایران تبدیل به گل نشد. در سمت مقابل اردن نتوانست از موقعیت‌های بدست آمده استفاده کند که مهم‌ترین آن‌ها فرصت پنالتی دقایق پایانی بود.

در چند سال اخیر تنها تیم ملی انگلیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بیشتر از اردن امید گلزنی مقابل ایران داشت و اردن در این دیدار (۱.۹۰) امید گلزنی مقابل ایران داشت و ۱۵ شوت را روانه دروازه علیرضا بیرانوند کرد که ۳ ضربه آن‌ها در چارچوب بود.

البته قلعه نویی نیز در مصاحبه بعد از بازی به این موضوع که تیم ملی در ساختار دفاعی ضعف دارد اشاره کرد و اعلام کرد که در فاصله ۱۰۰ روزه تا جام ملت‌ها باید این مشکلات را برطرف کنند. بازی مقابل اردن را باید به فال نیک گرفت چرا که فشاری که خط حمله اردن بر روی خط دفاعی ایران وارد کرد باعث شد تا قبل از شروع جام ملت‌ها و رویارویی با حریفان به مراتب قوی‌تر از اردن بتوانیم نقاط ضعفمان را پیدا کنیم و آن‌ها پوشش داده و با شرایط بهتری راهی قطر شویم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    کار تیم قلعه تمامه، فقط باید برن جلو ژاپن و کره تا متوجه فوتبال با فکر پیشرفته و فوتبال با افکار کهن معلوم بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس