کد خبر 1535442
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷

به گزارش مشرق، مهدی خراتیان، فعال رسانه در رشته توئیتی نوشت:

برای درک روابط خاص میان مودی نخست وزیر هند و BJP و RSS با اسرائیل باید به۱۹۴۴ بازگشت. زمانیکه کرتیلال مهتا(از گجرات) دربمبئی شرکت Beautiful Diamonds را تاسیس کرد. وی پس از ازدواج باهمسر اسرائیلی خود(استر) و اخذ مجوز از افرائیم کاتزیر(رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی) باشبکه جهانی تجارت الماس در بلژیک (بطور خاص شهر آنتورپ)، اسرائیل(تل آویو) و خاندان مهم یهودی اوپنهایمر در آفریقای جنوبی متصل گردید.

شهر آنتروپ مرکز تجارت جهانی الماس بشمار میرود و تا آن زمان کنترل آن در دست یهودیان حسیدی قرار داشت؛ اما کرتالیل مهتا موفق شد تا بیش از ۱۸۰۰نفر از فرقه جینیسم را کمک کند تا کسب و کار الماس خود را در آنتورپ راه اندازی نمایند. با ورود شبکه جینی هند به بلژیک با مجوز اسراییل، قدرت حسیدیها افت کرد تا جاییکه براساس گزارش اشپیگل کنترل آنها برگردش مالی الماس از ۷۰٪ به ۲۵٪ کاهش و این قدرت به هندیان جینی منتقل گردید.

این امر موجب انتقال ثروت عظیمی به جینی‌ها و گجراتی‌ها شد و از طرف دیگر موجب وصلتهای بسیاری میان یهودیان و جینیها شد تا جاییکه بسیاری از معامله‌گران الماس هندی من جمله خود کرتلال مهتا در اسراییل ساکن شدند و هویتی دوگانه یافتند.

در میان خاندانهای جینی و گجراتی که در شبکه احمدآباد-بمبئ-تل‌آویو-آنتورپ-ژوهانسبورگ فعال شده و ثروت بسیاری بدست آوردند نام خاندانهای مهتا و شاه بسیار برجسته است. این مساله را به خاطر داشته باشید تا در ادامه به سراغ مهمترین حامی اقتصادی مودی یعنی گوتام آدانی برویم.

بعد از گزارش هیندنبورگ علیه آدانی (به تحریک جرج سوروس) و سقوط ۱۰۰ میلیارددلاری سهام هلدینگ آدانی طی ۵ روز، مساله رابطه اقتصادی مودی و آدانی به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد و رابطه ایندو اتکای BJP به آدانی به امری واضح مبدل شده است.

بر اساس اطلاعات فوربس، گوتام آدانی و برادر بزرگترش وینود آدانی که به نوعی مغز متفکر تشکیلات خاندان آدانی است، کار خود را در سال ۱۹۷۸ در بمبئی و از فعالیت در بازار الماس آغاز کرده‌اند.

ساوت چاینا مورنینگ پست چهار حادثه مهم زندگی گوتام آدانی را چنین برمی‌شمرد:

۱. خروج از دانشگاه؛ ۲.فعالیت در بازار الماس ۳.جان بدربردن از حملات تروریسیتی بمبئی ۲۰۰۸ ۴.جان بدر بردن از آدم‌ربایی که مشخص میکند که نقش بازار الماس چقدر در رشد وی برجسته است.

اکنون رابطه آدانی با خاندان مهتا را موردتوجه قرار میدهیم. بر اساس گزارش ایندیا تایمز هلدینگ آدانی در ۲۰۱۲ با شرکت Su-Raj Diamonds یکی از بزرگترین صادرکنندگان طلا /الماس هند متعلق به جیتین مهتا رابطه شراکت برقرار کرده و دختر وینود آدانی (کروپا) با فرزند جیتین مهتا (سراج) ازدواج کرده است. از سوی دیگر خاندان مهتا (راسل مهتا رییس کمپانی Rosy Blue بزرگترین شرکت الماس هند) با خاندان آمبانی (موکش آمبانی ثروتمندترین فرد آسیا و سیزدهمین فرد ثروتمند جهان) که دارای ارتباط صمیمانه‌ای با آدانی است وصلت کرده است.

ازطرف دیگر مهول چوکسی(تاجر مهم الماس) از حامیان اصلی BJP با خاندان مهتا وصلت کرده است. وی عمومی نیراو مودی از نزدیکان سببی آمبانی است. در اینجا با شبکه تودرتویی از وصلتها و شرکاتهای اقتصادی خصوصا در حوزه تجارت الماس مواجهیم که مجال پرداختن به همه آن نیست.

مهول چوکسی دایی نیراو مودی دارای روابط صمیمی با نخست وزیر هند نارندرا مودی است. وی در این فیلم مهول چوکسی را «برادر ما» خطاب میکند.

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

روابط خاص نخست وزیر هند با اسرائیل!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 4
    دمش گرم که به فکر پیشرفت کشورشه
  • رضا IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 0
    ای عجب ! پس مودی و جودی و بی بی و ریچی همگی جهودند !
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    18 5
    دو جنایتکار
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    اینقدر این خانواده ها شر تو شر بودند نفهمیدم چی شد
  • حمیدرضا IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    3 0
    لعنت خدا بر انگلیس خبیث!
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 1
    به نظرم بدزدیمشون بعد همه رو اعدام کنیم نظرتون چیه بچه ها؟
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    بسیار ممنون از گزارش کامل و پر فایده برای همه، بنده بدون اینکه شناخت زیادی از مودی خبیث داشته باشم از اول روی کار آمدنش حس بدی نسبت به این موجود داشتم اصلا بهش نمی آید هندی باشد، نچسب و عوضی در نظر می آید ، حالا معلوم شد باطنش یک خبیث تمام عیار صهیونیستی است.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    اون وقت سفیرشون در مراسم روز حافظ جلوی رئیس جمهور ما سخنرانی کرد ای دل غافل
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    علارقم پیشرفت هایی که هند داشته متاسفانه هنوز روحیه مستعمری دارد
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    تصاویر مستهجن!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    در کل دولت حاکمه فعلی هند یک دولت افراط گرا و نژاد پرست هست لذا با صهیونیزم اسراییل وجه اشتراکات بسیار دارد
  • جنوبی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    هر دوستی و رابطه ای که برای رضای خدا نباشد دیر یا زود عاقبت آن دشمنی و جنگ چه در ظاهر ویاباطن رخ خواهد داد. لا يُقاتِلُونَكُمْ جَمِيعاً إِلاَّ فِي قُرىً مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَراءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    بر مقامات خبیث و رذل هند لعنت. ان‌شاءالله در قیامت با ناتوان‌یابوی حرامی محشور خواهند شد.
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    مهاتما گاندی که پشتیبان پابرهنگان بود به تیغ ستمکاران کشته شد.جواهر نعل نهرو وکیل فرزند اعیان زاده محصل در انگلیس در زمره مبارزان همراه بعد از شهادت؛ رهبر هندوستان گردید. طرح های زیرکانه انگلیس خبیث ببار نشست.اول مسآله جدایی پاکستان - تا هند از اکثریت مسلمان خارج شود! و طرح دوم ایجاد حزب کنگره مشتمل از زورمداران و قدرتمندان محلی در ایلات که از تآسیس تاکنون امور هندوستان در ید قدرت آنها بوده است. هند از تآسیس تا کنون در اختیار باندهای قدرت وابسته به نظام سلطه بویژه انگلیس بوده؛ فقرا در فقر مطلق هستند.هند در تبلیغات دارای بالاترین دموکراسی جهان تبلیغ میشود اما از صندوق کسی بیرون میآید که دلخواه اغنیا ی سلطه گر باشد.
  • NL ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    بعد اونوقت ایران چین رو ول کرده رفته پروژه بندر چبهار رو داده به هند.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    رزمندگان غیور غزه ، معجزه خداوند هستند در مقابل اهریمن صهیونیستی جهانی و اسرائیل غاصب جنایتکار
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    تصاویر مستهجن! مشرق نیوز از شما بعیده
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    خوب
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    بازهم ردپای نجسها
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    زالوهای خونخوار کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس