وزیر تعاون: نرخ امید به زندگی در کشور به ۷۷ سال ارتقا یافته است

نرخ امید به زندگی در کشور ما از ۵۷ سال به ۷۷ سال ارتقا یافته و هرچند کهنسالی تهدید نیست و فرصت بسیار بزرگی برای جامعه است که مردان و زنان کارآزموده راهبری و مدیریت خانواده را انجام دهند.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی پنجشنبه شب در آیین واگذاری زمین به یکهزار و ۱۰۰ خانواده از طریق ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد، افزود: سرمایه هر کشور، جمعیت جوان است و اگر کشوری فاقد جمعیت جوان شد با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت کاهش جمعیت جوان، چشم طمع بیگانگان به کشور خواهد بود و با چالش مواجه خواهیم شد و دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در طرحی برای فرهنگ جوانی و جمعیت و افزایش نرخ ازدواج و زاد و ولد، مشوق‌ها و حمایت‌های زیادی را مشخص کردند که در حال اجرا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شخص رییس جمهوری به مسکن اهتمام ویژه‌ای دارد و در این حوزه، برنامه‌ریزی و اجرا زمان‌بر است اما بخش قابل توجهی از زوج‌های جوانی که مشمول شده‌اند به مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) زمین و یا واحد مسکونی آنها تحویل شد و در استان یزد برای یکهزار و ۱۰۰ زوج جوان اقدام می‌شود و از استاندار جوان و پرتلاش یزد به دلیل اهتمام ویژه در این امور تشکر می کنم.

در این مراسم قرعه کشی واگذاری زمین به یکهزار و ۱۰۰ خانواده ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد انجام و به هشت خانواده نیز به صورت نمادین قرارداد آنها توسط وزیر تحویل داده شد.

در قالب طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط در صدور پروانه ساخت از ۵۰ تا صد درصد تخفیف داده می‌شود و همچنین افرادی که دارای زمین سنددار در محدوه شهر یزد باشند و چهار فرزند هم داشته باشند همه عوارض و هزینه‌های صدور پروانه رایگان محاسبه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب وارد یزد شد و امروز پنجشنبه علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، چند طرح اقتصادی افتتاح و از چند طرح دیگر بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس