بذرپاش

وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز دوم واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت به مناسبت جشن‌های ربیع الاول از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه شورای عالی مسکن گفت: فاز دوم واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت به مناسبت جشن‌های ربیع الاول از فردا آغاز و در این مرحله ۲۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر واگذار می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی با احتساب ۱۲ هزار قطعه اراضی که پیش از ایام محرم و صفر به متقاضیان واگذار شده بود میزان اراضی واگذار شده به ۳۲ هزار قطعه می‌رسد.

مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت طرح‌هایی تشویقی در نظر گرفته است. بر این اساس وزارت راه و شهرسازی به تازگی مکلف شده است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد البته در متن اولیه این بند از لایحه بودجه، شرایط کمی متفاوت بود. ابتدا قرار بود یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر اختصاص یابد که پس از اصلاح، خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال جایگزین شدند.

خانوارها برای واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای دریافت زمین ثبت‌نام کنند.

دولت در طرحی دیگر تعیین کرده است تا به خانواده‌های دارای سه فرزند نیز زمین واگذار کند. سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن شروطی برای دریافت این زمین‌ها اعلام کرده است. طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت (۲۴ آبان ۱۴۰۰) باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ال IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    14 0
    برای جبران کمبود مسکن نیاز به زمین نیست نیاز به مصالح ساختمانی با قیمت ۵سال قبل است در غیر اینصورت کل ایران راهم تفکیک کنید به هرنفر ۴ قطعه زمین بدهید باز مشکل مسکن برای سکونت حل نمی شود
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    سیمان پاکتی 85000 تومان - با این گرانی مصالح و سیمان و آهن با چی میشود مسکن ساخت؟ با حلبی و کاه گل؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس