کد خبر 1534892
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
شکستِ تحقیرآمیز از جوانان فلسطینی

رهبر انقلاب روز ۱۸ مهر درباره انتساب عملیات طوفان الاقصی به ایران از سوی رژیم صهیونیستی فرمودند: «آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در قالب عملیات «طوفان الاقصی» برای اولین بار در تاریخ اشغال این کشور دست به عملیات آفندی علیه اشغالگران زدند. نتیجه عملیات برای رژیم شوکه کننده بود. تاکنون هلاکت بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست در عرض یک روز به صورت رسمی اعلام شده است.

اسیرگیری نظامیان اشغالگر صهیونیست توسط حماس

این تعداد هلاکت در تاریخ اشغالگری صهیونیست‌ها بی‌سابقه است. مضاف بر این، نیروهای مقاومت فلسطین در جریان این عملیات از مرز باریکه غزه عبور کردند و به عمق اراضی اشغالی گسیل شدند. پیشروی نیروهای فلسطینی از این جهت حائز اهمیت است که کل نیروهای عمل کننده از سوی محور فلسطینی تنها ۲۰۰۰ نفر بودند.

شکستِ تحقیرآمیز از جوانان فلسطینی+ فیلم
عمق پیشروی اولیه حماس پس از عبور از مرزهای غزه | منبع: اسپوتنیک

وضع فلاکت‌بار صهیونیست‌ها!

رهبر انقلاب شش ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی در اردیبهشت ۱۴۰۲ فرمودند: «این وضع فلاکت‌باری که امروز رژیم صهیونیستی دارد، ناشی از ایستادگی جوان‌های فلسطینی است ... به نظر بنده قدرتِ بازدارندگی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده؛ همان چیزی که ده‌ها سال پیش، شاید حدود شصت سال قبل از این، بِن‌گوریون ــ یکی از مؤسّسین اصلی رژیم صهیونیستی ــ هشدار داد. او گفت هر وقتی قدرت بازدارندگی ما به پایان برسد، رژیم ما مضمحل خواهد شد. قدرت بازدارندگی الان به پایان رسیده یا نزدیک به پایان است.»

ارتش رژیم صهیونیستی با استناد به نظرسنجی‌ها و مکتوبات غربی مدعی است که چهارمین ارتش قدرتمند جهان است.[۱] این رژیم در جمع باشگاه ۱۰ دولت دارنده تسلیحات اتمی قرار دارد و مدعی در اختیار داشتن قدرتمندترین نیروی هوایی غرب آسیا است. با اینحال اما روز شنبه بزرگترین شکست تاریخ اشغالگری ۷۵ ساله خود را طی کمتر از ۲۴ ساعت متحمل شد. عملیات «طوفان الاقصی» شکست مطلق نهادهای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود.

نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در غزه شامل دو گروه حماس (به ریاست یحیی السنوار) و جهاد اسلامی (به ریاست زیاد النخاله) است. مجموع بودجه این دو گروه مقاومت با استناد به نهاد تروریستی بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا (FDD) فقط ۲۳۰ میلیون دلار است. هزینه نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ میلادی بالغ بر ۲۳.۴ میلیارد دلار بود.[۲] یعنی بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تقریباً ۱۰۰ برابر بودجه کل غزه است!

شکستِ تحقیرآمیز از جوانان فلسطینی+ فیلم
پانزده کشور دارنده بالاترین هزینه نظامی جهان | منبع: SIPRI

صهیونیست‌ها نمی‌خواهند به شکستِ تحقیرآمیز خود اعتراف کنند

راهبرد مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی و سمپات‌های رسانه‌ای آن پس از عملیات «طوفان الاقصی» این بود که عملیات را به ایران منتسب کنند. به عنوان نمونه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد این عملیات بی‌سابقه با هدایت جمهوری اسلامی بوده است. هدف صهیونیست‌ها از این ادعا در قالب دو محور است:

اول؛ القاء این موضوع که یک گروه مستقر در منطقه تحت محاصره غزه، مسئول شکست تحقیر آمیز اسرائیل نیست بلکه پشت پرده آن، کشوری قدرتمند در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

دوم؛ رژیم جعلی تلاش می‌کند تا قدرت‌های غربی را وارد باتلاق کند و ضعف و شکست خود مقابل محور مقاومت را با سربازان و امکانات بلوک غرب جبران کند. راهبردی که سران غربی مقابل آن ایستادند. زیرا ناتو با توجه به پرونده اوکراین، توان باز کردن پرونده دیگری در غرب آسیا را ندارد.

شاهد این مدعا نیز این است که مقامات غربی به خط شده‌اند تا اعلام کنند، ایران ارتباطی به وقایع اخیر فلسطین اشغالی ندارد. «بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت اگر چه روابط طولانی مدتی بین حماس و جمهوری اسلامی وجود دارد اما آمریکا شواهدی را مشاهده نکرده که ایران پشت حمله حماس به اسرائیل باشد. «مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: «من هیچ نظری در مورد دخالت مستقیم ایران ندارم چون مدرک رسمی برای آن نداریم».

از طرفی، هم ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، نقش ایران در عملیات طوفان‌ الاقصی را رد کردند.

«نیو دینار» از سخنگوهای ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما هیچ ادله و هیچ شواهد اطلاعاتی از دخالت ایران در این رخداد نداریم.» «دانیل هاگاری» یکی سخنگویان ارتش رژیم به گاردین گفت: «ایران یک بازیگر مهم است اما ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا نقشی در برنامه‌ریزی یا آموزش [برای انجام عملیات طوفان الاقصی] داشته است یا خیر.»

«اسماعیل هینه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد که طوفان الاقصی از طراحی تا اجرا تماماً به‌دست نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده است. این نشان می‌دهد که سران رژیم شجاعت پذیرش این واقعیت را ندارد که در ورطه سقوط است. سقوطی که نشانه‌های آن از سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵ ه.ش) هویدا شد.

نشانه‌های فروپاشیِ رژیم جعلی

روز ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ کمیته‌ای به سرپرستی «الیاهو وینوگراد» در اراضی اشغالی تشکیل شد. این تیم به «کمیته وینوگراد» شهره شد. هدف، بررسی عملکرد نهادهای نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در جریان جنگ ششم بود.

«جنگ ششم»، «جنگ دوم» و «جنگ تموز» عناوینی است که به جنگ ۳۳‌روزه ارتش مهاجم صهیونیستی با حزب الله اطلاق می‌شود. رژیم تا قبل از این جنگ، در پنج دوره زمانی جنگ برون مرزی انجام داد که در هر ۵ نبرد پیروز قاهر میدان بود. اما روز ۲۳ مرداد سال ۱۳۸۵ ه.ش (۲۰۰۶ میلادی) تبدیل به نقطه عطف تاریخ شد و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که مدعی‌است پنجمین قدرت نظامی جهان است، از حزب‌الله لبنان شکست خورد.

شکستِ تحقیرآمیز از جوانان فلسطینی+ فیلم
بخشی از گزارش کمیته وینوگراد در سال ۱۳۸۶ | منبع: نیویورک تایمز

اشغالگران از نتیجه جنگ ششم دچار یاس شدند. شکست موجب بالاگرفتن اعتراضات داخلی علیه مقامات رژیم شد. وینوگراد در جریان قرائت گزارش کمیته در روز ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ گفت که بسیاری از حقایق در این گزارش به دلایل حفاظت از امنیت رژیم و روابط خارجی فاش نشده است. وینوگراد جنگ ۳۳ روزه را «یک شکست بزرگ و جدی» عنوان کرد.

در گزارش علنی وینوگراد آمده که اسرائیل طولانی‌ترین جنگ نظامی خود را آغاز کرد ولی بدون پیروزی نظامی آشکار به پایان رسید. کمیته وینوگراد پیرامون حزب الله نوشت: «یک سازمان نیمه نظامی متشکل از چند هزار نفر، برای چند هفته، در برابر قدرتمندترین ارتش خاورمیانه مقاومت کرد که از برتری کامل هوایی و مزایای فنی برخوردار بود»[۳]

ثمره جنگ ۳۳ روزه این بود که راهبرد رژیم در مواجهه با حزب الله از حالت آفند به پدافند تغییر یافت و موازنه وحشت به سمت حزب الله لبنان سنگین شد. این موازنه وحشت سبب شده است که اکنون حزب الله به یکی از قدرت‌های اصلی غرب آسیا بدل شود.

اندیشکده بگین - سادات (BESA) رژیم صهیونیستی خرداد ۱۳۹۹ اعتراف کرد که جنوب لبنان به یک موجودیت رعب آور و نابودنشدنی برای رژیم تبدیل شده که می‌تواند به میل خود عرضه را در شمال اسرائیل به تنگ آورد. این اندیشکده در بیان قدرت حزب‌الله نوشت که مجهز به ۱۵۰/۰۰۰ موشک و راکت است که می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.[۴]

شکستِ تحقیرآمیز از جوانان فلسطینی+ فیلم
اندیشکده بگین -سادات رژیم صهیونیستی:
زرادخانه حزب الله مشتمل بر۱۵۰ هزار موشک و راکت است

رهبر انقلاب روز ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ (یک هفته بعد از پیروزی تاریخی حزب الله) در دیدار شرکت کنندگان در همایش کنفرانس وحدت اسلامی نکته‌ای را بیان کردند که دلیل پیروزی امروز نیروهای فلسطینی را نیز در چارچوب آن می‌توان فهمید. رهبر انقلاب فرمودند: «حادثه‌ی لبنان و پیروزی واضح حزب‌اللَّه که حقیقتاً مصداق کم من فئةٍ قلیلة غلبت فئةً کثیرة باذن اللَّه و اللَّه مع الصّابرین بود، حجت را بر ما تمام کرد». (معنای آیه: چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند و خداوند است)

[۱]: sipri.org/publications/۲۰۲۳/sipri-fact-sheets/trends-world-military-expenditure-۲۰۲۲

[۲]:timesofisrael.com/israel-among-۱۰-most-powerful-countries-in-the-world-in-annual-list

[۳]:nytimes.com/۲۰۰۸/۰۱/۳۰/world/middleeast/۳۱winograd-web.html

[۴]:besacenter.org/israels-south-lebanon-withdrawal

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 2
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    3 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش
  • عمیر IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 2
    دلقکای فلطسینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس