کرملین ادعای دخالت در تحولات فلسطین اشغالی را رد کرد

سخنگوی کاخ کرملین با رد ادعاهای رئیس جمهور اوکراین مبنی بر دست داشتن روسیه در درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی، گفت که مسکو به ایفای نقش سازنده برای یافتن راهکار ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) هرگونه دخالت مسکو در عمیات «طوفان الاقصی» جنبش مقاومت حماس را تکذیب کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، با بی‌اساس توصیف کردن اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره دست داشتن روسیه در تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، گفت: «کرملین این اظهارات را منفی ارزیابی می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه توضیح داد که این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده ولی هنوز تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.

سخنگوی کرملین درباره صهیونیست‌های به اسارت گرفته شده در عملیات طوفان الاقصی نیز اظهار داشت که روسیه برای اطلاع از وجود شهروندان روسی در میان بازداشت‌شده‌ها با مقامات فلسطین در تماس است.

طبق این گزارش، پسکوف همچنین تصریح کرد که روسیه به ایفای نقش سازنده جهت یافتن راهکاری برای مناقشه فلسطین و رژیم موقت صهیونیستی ادامه خواهد داد.

وی درباره اظهارات «رمضان قدیروف» مبنی بر ارسال نیروی نظامی برای حمایت از نوار غزه نیز گفت: «ما روابط دیرینه‌ای با فلسطینی‌ها داریم، اما با اسرائیل نیز مرتبط هستیم و روس‌های بسیاری در اسرائیل حضور دارند».

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۰۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما جانفدایان راه اسلام و انقلاب، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس