کد خبر 1534224
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
رکورد گرم‌ترین دمای کره زمین را از زمان انقلاب صنعتی شاهد هستیم

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشار به اینکه رکورد گرم‌ترین دمای کره زمین را از زمان انقلاب صنعتی شاهد هستیم، گفت: تغییرات اقلیمی بحث بسیار مهمی در دنیا است و در تصمیمات کلان کشورها جای دارد.

به گزارش مشرق، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور در نخستین کنفرانس بین المللی توفان‌های گرمسیری اظهارداشت: در مراسم امروز عملکرد هواشناسی چند کشور اصلی در حوزه حاشیه اقیانوس هند را دیدیم که بسیار جالب و فعال بود البته کشور ما اگرچه به طور مستقیم تحت تأثیر توفان‌های حاره‌ای نیست ولی ضرورت همکاری‌ها و مشارکت‌ها بسیار حائز اهمیت است و ما را هم این پدیده غیر مستقیم درگیر می‌کند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی بحث بسیار مهمی در دنیا است و در تصمیمات کلان کشورها بسیار حائز اهمیت است در صنعت، منابع کشاورزی، تأمین منابع آب و… اهمیت دارد.

تاجبخش بیان داشت: به دلیل تغییرات اقلیمی افزایش دمای هوا و دمای خاک و افزایش بارش‌های حدی رخ داده است و سال ۲۰۲۳ رکورد گرم‌ترین دمای کره زمین را از زمان انقلاب صنعتی داشته‌ایم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: آسیا هم مستثنا از این پدیده‌های حدی نیست و سال گذشته بارش‌های بسیار شدید در فصل موسوم در پاکستان داشتیم و ۲۰ استان ما هم درگیر این مسئله شد که تقریباً بی‌سابقه بود.

وی اعلام کرد: در ایران هم روند افزایش دما و کاهش بارش طی ۵۰ دهه گذشته را شاهد بوده‌ایم و این مسئله همراه با افزایش خشکی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس