کد خبر 1533913
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کوادکوپتر ارتش ارمنستان ساقط شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور یک کوادکوپتر نیروهای مسلح ارمنستان را که مشغول فعالیت شناسایی بود، منهدم کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های جمهوری آذربایجان در خبری به نقل از وزارت دفاع این کشور خبر دادند که یک کوادکوپتر متعلق به ارتش ارمنستان در حال فعالیت شناسایی در منطقه مرزی «کلبجر» مشاهده و ساقط شد.

خبرگزاری «آذر نیوز» روز یکشنبه (امروز) گزارش داد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کوداکوپتر تلاش داشت که به پرواز شناسایی از مواضع دفاعی ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در منطقه کلبجر اقدام کند.

این وزارتخانه افزود، ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از «ابزارهای فنی خاص» کوادکوپتر ارمنستان را نابود کرد. مقام‌های وزارت دفاع این کشور توضیحی درباره این ابزارها ارائه ندادند.

مقام‌های ارمنستانی تاکنون به اظهارنظر مسئولان جمهوری آذربایجان درباره ساقط کردن کوادکوپتر در منطقه مرزی واکنشی نشان نداده‌اند.

اطلاع رسانی باکو درباره زدن یک پهپاد ایروان در شرایطی انجام شده که به دنبال تسلط جمهوری آذربایجان بر منطقه قره باغ کوهستانی و پناهنده شدن بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی‌تبار به ارمنستان، تنش‌ها در روابط دو کشور ادامه دارد.

«نازلی باغداساریان» سخنگوی دفتر نخست وزیری ارمنستان روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۹۹ درصد ارمنی تبارهای قره باغ در ارمنستان ثبت نام شده و مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد ارمنستانی در جمع خبرنگاران در ایروان تصریح کرد: در مجموع ۹۹.۲ درصد از ۱۰۰ هزار و ۶۳۲ نفری که از قره باغ فرار کرده و به ارمنستان آمده‌اند در ارمنستان ثبت نام شده‌اند. یک یا دو روز دیگر فرایند ثبت نام آنها به طول خواهد انجامید. وی همچنین گفته که اولین وجه پرداختی به این افراد انجام شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

به دنبال عملیات اخیر ارتش جمهوری آذربایجان و امضای توافق آتش بس میان باکو و دولت محلی قره باغ توافق شد که تمامی نهادهای نظامی و اداری دولت خودمختار قره باغ منحل و اداره این منطقه در اختیار دولت جمهوری آذربایجان قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس