شناگر زن چینی، پرافتخارترین ورزشکار بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو/ حضور ۵ ایرانی در لیست چند مدالی‌ها

شناگر ۲۵ ساله چینی، عنوان پرافتخارترین ورزشکار در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را به خود اختصاص داد.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره بازی های آسیایی در حالی به پایان رسید که در مجموع ۱۵۹۳ مدال طلا، نقره و برنز در میان ۱۱۸۴۹ ورزشکار از ۴۵ کشور شرکت کننده توزیع شد.

در میان نفرات مدال‌آور، ورزشکارانی بودند که بیش از یک مدال به خود اختصاص دادند و در واقع بیش از یک بار به روی سکو رفتند. در صدر این ورزشکار نام «یو فِی ژانگ» شناگر ۲۵ ساله چینی قرار دارد که موفق به کسب ۶ مدال طلا شد و به عنوان پرافتخارترین ورزشکار این دوره از بازی‌ها نیز معرفی شد. این بانوی ورزشکار چینی موفق شد طلاهای خود را در ماده‌های ۵۰ متر آزاد، ۵۰ متر پروانه، ۱۰۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر پروانه، ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی و همچنین ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی کسب کند.

در رده دوم نیز نام ۲ ورزشکار دیگر چینی به طور مشترک دیده می‌شود. «بینگ جی لی» و «های یانگ ژین» هر دو در رشته شنا موفق شدند ۵ طلا و یک نقره بدست بیاورند.

در مجموع، ۵۳۹ ورزشکار موفق شدند بیش از یک مدال کسب کنند که ملی‌پوشان کشورمان نیز در این موضوع بدون سهم نبودند. بر این اساس، مهسا جاور و زینب نوروزی هر کدام ۲ مدال نقره در قایقرانی، نوشاد و نیما عالمیان هر کدام ۲ برنز در تنیس روی میز و محمد رهبری نیز ۲ برنز در شمشیربازی کسب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس