آزادی ۳ ماهیگیر ایرانی زندانی در سیشل و بازگشت به کشور

در پی اقدامات انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار، ۳ نفر از ماهیگیران بلوچ ایرانی بازداشت شده در سیشل، آزاد و به کشور بازگشتند.

به گزارش مشرق، در پی اقدامات و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار (آکردیته در سیشل) ۳ نفر دیگر از ماهیگیران بلوچ ایرانی بازداشت شده در این کشور آزاد و با پرواز و تسهیلاتی که این کشور در اختیار آنها گذاشت، به کشور بازگشتند.

همچنین دو ماهیگیر دیگر نیز (که آخرین اتباع بازداشتی ایران در سیشل هستند) تا ۹ اکتبر ۲۰۲۳ در انتظار صدور مراحل اداری نهایی و بازگشت به کشور هستند.

در همین ارتباط حسن علی بخشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار ضمن تشکر از دولت سیشل به خاطر همکاری و ارائه تسهیلات لازم برای بازگشت این هم میهنان، مجددا از صیادان کشورمان درخواست کرد که ضمن داشتن تجهیزات و مدارک لازم برای انجام صیادی در آب‌های بین‌المللی، از قوانین بین‌المللی و رعایت حقوق کشورها مطلع باشند.

اوایل شهریور ماه نیز با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار ۶ نفر از صیادان بلوچ از زندان سیشل آزاد شدند و به کشور بازگشتند. براساس اعلام سفیر ایران در ماداگاسکار جرم این افراد حمل کالای ممنوعه و ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی سیشل بوده است.

سفیر ایران در این رابطه گفته بود: به محض اطلاع از دستگیری این شهروندان ایرانی، سفارت از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیر پرونده و تلاش برای آزادی آنها شد و خوشبختانه این افراد امروز پس از بیش از یک سال بازداشت بودن در سیشل، آزاد و راهی ایران شدند. این چندمین بار است که هموطنان بلوچ به همین جرم در کشورهای کومور، موریس، سیشل آزاد می‌شوند و سرنشینان یک لنج دیگر هم در سیشل زندانی هستند و تلاش برای آزادی آنها در جریان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    کار خودشونه
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      اگه ماهیگیر با سواد باشه یعنی به قوانین آشنایی داشته باشه نباید یکسال در زندان بمونه
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    ماداگاسکار برای چی میرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس