ابراهیم قاسمپور

مربی اسبق تیمی فوتبال امید کشورمان گفت: متاسفانه ضعف در مدیریت فوتبال کشورمان در نهایت منجر به از دست رفتن چند باره حضور در المپیک و کسب عنوان آسیایی شد.

سرویس ورزش مشرق - ابراهیم قاسمپور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و سرمربی سال‌های گذشته تیم امید ایران در گفتگو با مشرق، درباره عدم نتیجه‌گیری تیم فوتبال امید در بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو چین اظهار داشت: متاسفانه اهالی فوتبال دلشان خوش بود که بعد از حذف تیم امید و ناکامی در راهیابی به المپیک لااقل در بازی‌های آسیایی اعتبار فوتبال ایران را به این جامعه برمی گرداند اما باعث تاسف است که تیمی به نام هنگ کنگ ما را حذف می‌کند.

*لیگ‌مان هم بی‌خاصیت است

وی افزود: این موضوع تنها شامل حال فوتبال امید ما نمی‌شود بلکه اگر مسابقات لیگ برترمان را هم ببینید متوجه می‌شوید که لیگ مان هم بی خاصیت است و حتی تیم‌هایی مثل پرسپولیس یا سپاهان هم فوتبال جذابی را ارائه نمی‌دهند و تنها از ۹۰ دقیقه ۱۰ دقیقه مفید دارند.

*ژاپن و عربستان با سرمایه‌گذاری به اینجا رسیدند

کارشناس فوتبال کشورمان در این باره توضیح داد: کشورهایی همچون ژاپن که می‌رود آلمان را با چهار گل شکست می‌دهد یا کره جنوبی و عربستان که در جام جهانی نتایج جالبی کسب می‌کنند فوتبال را از پایه جدی می‌گیرند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت نتیجه‌اش را هم می‌بینند.

حذف تیم امید حاصل برگزاری لیگ آبکی و بی خاصیت است/ چرا برای ورزش مدیر خارجی نمی‌آوریم؟!/ مدیری که قدرت نگهداری از چمن را ندارد مدیر نیست!

*تدارکات تیم ملی ضعیف است چه برسد به امید!

قاسمپور خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که ما در فوتبالمان هیچ نوع تدارکات درستی نداریم. آن از تیم ملی فوتبال بزرگسالان مان که در بالاترین سطح است و می‌بینیم چه مسابقات تدارکاتی برایش در نظر گرفته می‌شود و چه نوع تمریناتی را برایش برگزار می‌کنیم، حالا چه برسد به این تیم که فوتبال امید ماست. در حالی که اتفاقاً باید برای تیم فوتبال امید و رده‌های پایه بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

*به نتایج مقطعی دل خوشیم

وی ادامه داد: ممکن است در هر رشته‌ای اعم از فوتبال یا غیره نتایج مقطعی به دست بیاید اما نتیجه‌ای که تداوم داشته باشد تنها با سرمایه‌گذاری و اندیشه درست حاصل می‌شود که ما آن را نداریم در عوض همیشه دل خوش به نتایج مقطعی هستیم.

*مدیری که قدرت نگهداری از چمن را ندارد مدیر نیست!

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین تاکید کرد: نگاه کنید چه بلایی بر سر زمین چمن استادیوم آزادی آورده‌اند! مدیریت ورزش و فوتبال ما در حدی ضعیف است که توانایی نگهداری از یک چمن را ندارند. من درباره رشته تخصصی خودم که فوتبال است حرف می‌زنم. این یک ایراد بزرگ است که برای پوشاندن ضعف‌هایمان بلافاصله سرمربی تیم‌ها را تغییر می‌دهیم. این نشان دهنده ضعف مدیریت در راس فوتبال است. اگر دنبال نتیجه هستیم باید مدیر خارجی بیاوریم.

*مدیران خارجی بیاوریم

لژیونر سال‌های گذشته فوتبال مان اضافه کرد: چه ایرادی دارد همانطور که امروزه با چینی‌ها و روس‌ها بیشتر در ارتباط هستیم و از دانش فنی آنها بهره می‌بریم به همان اندازه هم در ورزش و فوتبالمان از کشورهایی که در این زمینه تجربه دارند کمک مدیریتی بگیریم!

حذف تیم امید حاصل برگزاری لیگ آبکی و بی خاصیت است/ چرا برای ورزش مدیر خارجی نمی‌آوریم؟!/ مدیری که قدرت نگهداری از چمن را ندارد مدیر نیست!

*اصرار است در کاری که تخصص نداریم خودکفا باشیم؟

قاسمپور خاطرنشان کرد: ما تصور می‌کنیم چون فوتبال را می توان در کوچه بازی کرد لابد حتماً می‌توانیم از پس زیر و بم آن بر بیاییم! اما اگر نگاهی به کشورهایی مثل ژاپن، عربستان یا قطر بیندازیم می‌بینیم که این کشورها هم از دانش افراد خارجی و کاردان استفاده می‌کنند. همین قطر که جام جهانی را برگزار کرد از گروهی کمک گرفت که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را برگزار کردند. آنها در سال ۲۰۰۶ هم تیم استرالیایی را به خدمت گرفتند که المپیک ۲۰۰۴ آتن را برگزار کردند و با همان ها بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه را به زیبایی هرچه تمامتر میزبان شدند. به خاطر همین برنامه‌هایشان روی غلتک افتاده بود و هیچ ایرادی به این کشور گرفته نشد. جام جهانی ۲۰۲۲ را هم با بهترین شکل ممکن برگزار کردند. تازه اینها تجربه‌ای می‌شود برای نیروهای بومی کشورشان برای پروژه های کوچکتر. ضمن اینکه هیچ اصراری نیست که ما حتماً باید در همه کارها خوکفا باشیم. وقتی پول باشد می‌توانیم از نیروهای متخصص خارجی استفاده کنیم و آبروی کشورمان را هم نریزیم.

*با لیگ تعطیل ذرّه ای مدیریت را در فوتبال حس نمی کنیم

قاسمپور در انتقادی دیگر نسبت به مدیریت فوتبال کشورمان با اشاره به موضوع تعطیلی لیگ برتر گفت: در همین مدت دیدیم کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های آسیایی حضور داشتند مسابقاتشان چطور در حال برگزاری بود. همین تیم‌های الهلال و الاتحاد و بقیه تیم‌ها مثل الدحیل که حریف پرسپولیس است چند روز قبل فوتبال برگزار کردند و دوباره بعد از بازی لیگ قهرمانان باز هم مسابقه می‌دهند. این یعنی مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در فوتبال. چیزی که متاسفانه ما در فوتبالمان ذره ای آن را احساس نمی‌کنیم.

حذف تیم امید حاصل برگزاری لیگ آبکی و بی خاصیت است/ چرا برای ورزش مدیر خارجی نمی‌آوریم؟!/ مدیری که قدرت نگهداری از چمن را ندارد مدیر نیست!

*لیگ مان را به رقابت‌های آبکی تبدیل کردند

وی در ادامه این انتقادها افزود: به قدری به مسابقات لیگ برتر به چشم یک مسابقات دم دستی و آبکی نگاه می‌کنیم که به راحتی آن را تعطیل می‌کنند. در صورتی که برگزاری لیگ منسجم، پایه‌گذار اصلی داشتن یک تیم ملی قوی است. این مسایل جزو بدیهیات مدیریت در یک ورزش به ویژه رشته پرطرفدار فوتبال است. هر ورزشی لیگ قوی داشته باشد تیم ملی اش هم قوی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    10 8
    واقعا چرا مدیران خارجی در عرصه های مختلف استفاده نمیشه
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      4 3
      همین حرفو نعمتزاده برای بخش صنعت زد و چه بلایی همین مشرق سرش نیووردد. آقا به خدا باید برای ریا اون دنیا پاسخ بدید. بهشت ابدی میفروشید و جهنم ابدی میخرید. خوددانید
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 4
      جون به جونتون کنند عجنبی پرست هستید. خیلی جالبه هیچکدومتون مطالبتون پرورش مدیر خوب نیست. این نشون میده ذهنتون دچار استعمار شده
  • US ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    7 2
    اب از سر چشمه گلالود است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 1
    اول باید اختلاسگرها را دورکرد وبعد رئیس مافیا از فوتبال بیرون کرد سپس مربی و...
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      اونوقت مملکت تعطیل میشه.الان فرهنگمون طوری شده بچه از باباش اختلاس میکنه چه برسه به مملکت.حالا یه اختلاسگر دیگه میخواد براش جرم تعیین کنه.یا یه اختلاسگر دیگه براش مطلب بنویسه.جهان سوم همینه و همین طوری عشق است.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    4 1
    وقتی هم بیشتر بازیکنا با پول و پارتی میان تو تیما و هم مدیریت فدراسیون توسط لابی ها انتخاب میشه معلومه فوتبال اینجوری میشه ،
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    مگر کوراش مدیر یا مربی خارجی داشت فوتبال را رها کنید بودجه یک باشگاه فوتبال لیگ یرتری از کل یک رشته مدال اور بیشتر است دولت به فوتبال پول ندهد ببینید این پول چطور جایگاه ایران را در رده بندی بهبود میدهد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    ظاهرا مدیران ناکارآمد کشور تحت حمایت یک نوع کاپیتولاسیون داخلی هستند هر چه بی کفایت تر رسیدن به پست های بالاتر بیشتر وشم امید دشمنان به این مدیران نالایق است
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    چون شما عرضه ندارید باید مدیر خارجی بیاریم؟!؟ چه مزخرف
  • DE ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    درود بر قاسمپور حرف دل مردم رامیزنی،ننگت باد تاج منفور،مدیر بی لیاقت وبی تربیت و.....مدیریت خیلی از چیزها باید دست مدیران خارجی سطح بالا باشد مثل امارات یا سعودی‌ها ما حتی یه زمین چمن نداریم، فیلمبرداری فوتبال ما عقب افتاده ومال ۵۰ سال پیشه، ما هیچی نداریم نتیجه اش رو هم می‌بینیم.
  • صادق IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    آقای قاسم پور اشتباه زدی . باید مدیر مومن و دلسوز و سالم النفس ایرانی بیارند تا مثل بخش های هسته ای نظامی نانو و پزشکی و بعضی رشته های ورزشی دیگه پیشرفت کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس