البرهان: به بحران در سودان پایان می‌دهیم

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان با تاکید بر اینکه حقایق بحران در این کشور در زمان مناسب آشکار خواهد شد، گفت: ارتش مصم است چه با جنگ و چه با صلح، به جنگ پایان دهد.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده ارتش سودان، امروز (یک‌شنبه، اول اکتبر) درباره دلایل آغاز بحران داخلی در این کشور صحبت کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، البرهان تصریح کرد: آنچه در ۱۵ آوریل گذشته رخ داد، نتیجه جاه‌طلبی‌های دو نفر و یک گروه خاص بود که با هدف بلعیدن دولت سودان انجام شد.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی تاکید داشت که ارتش سودان به تلاش برای پایان دادن به این بحران، چه از طریق صلح و چه با جنگ ادامه خواهد داد؛ حقایق زیادی وجود دارد که در زمان مناسب آشکار خواهد شد.

سودان از ۱۵ آوریل تاکنون شاهد نبردها و درگیری‌هایی بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بوده که این بحران علاوه بر آسیب‌های اقتصادی و امنیتی، صدها کشته و زخمی در داخل داشته و موجب آوارگی ده‌ها هزار نفر در خارج از سودان شده است.

عبدالفتاح البرهان، اخیراً در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفته بود در صورتی که حمیدتی، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع به محافظت از جان غیرنظامیان پایبند باشد، با او دیدار خواهد کرده و وارد مذاکره خواهد شد.

شرط محافظت از غیرنظامیان یکی از شروطی بود که هیأت‌های مذاکره‌کننده دو طرف طی گفت‌وگوهای صلح جده در ماه می به آن دست یافته بودند، اما این شرط با نقض توافقات آتش‌بس کوتاه‌مدت بارها زیر پا گذاشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس