چراغپور: پرسپولیس جلوی النصر ترسو بود/ سپاهان از آن طرف بام افتاده است!

جلال چراغپور با اشاره به دیدار پرسپولیس مقابل الدحیل ابراز امیدواری کرد شاگردان یحیی گل‌محمدی مانند بازی با النصر ترسو نباشند.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور درخصوص تعویق مسابقات لیگ برتر فوتبال به دلیل حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی گفت: «در درجه اول باید ببینیم که هر تیم چند بازیکن در لیست تیم امید دارد. از ساختار اصلی هر تیم چند بازیکن در تیم امید هستند. اگر بیش از ۳ نفر هستند که سال‌هاست اینطور بوده و اگر ۳ بازیکن تیم امید از تیم لیگ برتری به اردو رفته، می‌توانند بازی آن تیم به خصوص را به تعویق بیندازند. بحث دوم این است که تقسیم نیروها برای تیم امید به چه شکل انجام گرفته است؟ آیا تمامی بازیکنان از استقلال، سپاهان و پرسپولیس بوده‌اند که این مساله هم می‌تواند بازی‌ها را به تعویق بیندازد.»

سه بازیکن از تیم پرسپولیس ابتدا اجازه حضور در اردو را نداشتند و پس از بازی با النصر عربستان به هانگژو سفر کردند. پس از بازی با تایلند در یک هشتم نهایی اکنون آن‌ها به دوحه سفر کرده‌اند تا در بازی با الدحیل شرکت کنند. نکته جالب اینکه قرار است دوباره به چین سفر کنند تا تیم امید را همراهی کنند.

چراغپور در این خصوص بیان کرد: «ما بیرون از گود قرار داریم و درباره تصمیمات قضاوت می‌‎کنیم. وقتی مدیران فوتبال می‌گویند سه بازیکن پرسپولیس برای آن بازی خاص به آنجا بروند حتما یکسری فشارهایی وجود دارد که می‌خواهند انجام شود.»

فقر بازیکن در فوتبالمان بیداد می‌کند

این کارشناس فوتبال درباره اینکه با وجود جدایی این سه بازیکن رضا عنایتی اعلام کرد نباید انتظار موفقیت از تیم امید داشت، عنوان کرد: «با توجه به اتفاقاتی که برای ترابی، امیری و محرومیت سرلک افتاده، این سه بازیکن امید جایگزین مصدوم‌ها هستند اما باید مسئولان چند نکته دیگر را زیر نظر می‌گرفتند. اول اینکه فقر بازیکن در فوتبال ما بیداد می‌کند. الان متوجه می‌شویم که چه اندازه در تولید بازیکن فقیر هستیم. بازیکنانی که بتوانند به اندازه قابل قبول بازی کنند چقدر کم شده‌اند. مثلا سه بازیکن باید در تیم امید بازی کنند و هم حفره‌های فوتبالی بزرگترین تیم ما را بپوشانند.»

بیشتر بخوانید:

برنامه یحیی برای مهاجمی که در ۷۲ ساعت ۵ گل به استقلال زد

او ادامه داد: «این موضوع باید مسئولان فوتبال را به فکر بیندازد. یک زمانی بود که تیم سانتوس برزیل با پله به ایران آمد، تیم ملی اصلی ما در خارج از کشور حضور داشت، تیم ملی ب ایران مقابل آن‌ها بازی کردند. یعنی ما غنای بازیکنی داشتیم. یک قسمت دیگر باقی مانده این است که آن بازیکنان انسان هستند و موتور نیستند که چنین فشارهایی را تحمل کنند. فشار سفر رفت و برگشت به هانگژو کوتاه نیست و روی فیزیک و سلامت بازیکنان اثرات زیادی می‌گذارد چون هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس باید بازی کنند. بی‌توجهی به مسائل روحی و وضعیت بدنی بازیکنان باعث می‌شود که خیلی زود دچار مشکلات زیاد شوند. فقر بازیکن خودش را کاملا نشان می‌دهد و اینطور است که متوجه می‌شویم قیمت بازیکنان چرا این اندازه بالا رفته است.»

چراغپور: پرسپولیس جلوی النصر ترسو بود/ سپاهان از آن طرف بام افتاده است!

احساس خوف و ترس را در بازیکنان ایرانی دیدم

جلال چراغپور در رابطه با رویارویی پرسپولیس و الدحیل قطر در هفته دوم مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «پس از بازی با النصر عربستان، بدون تعصب به رنگ آبی و قرمز، متوجه نکات بسیار ظریف و مهمی شدیم. در درجه اول به عینه دیدیم که وقتی با تیم‌های خارجی بازی داریم، یک حالت خوف و ترس در عضلات و پاهای بازیکنانمان حس می‌شد. در روحیه و روان انگیزشی و جنگندگی بازیکنانمان احساس رخوت کردیم. از لحاظ روحی احساس ترس و از نظر بدنی احساس رخوت موجود داشت.»

فوتبال پرسپولیس لرزان و ترسو بود

او درباره عملکرد شاگردان یحیی گل محمدی برابر النصر اضافه کرد: «ما عملکرد فوتبالی از پرسپولیس ندیدیم. همین باعث شد تا النصر بدون ترس بازی کند. در نتیجه یک فوتبالی دیدیم که تا به حال ندیدم. شیر بی‌یال و دُم و اِشکم که دید! فوتبالی که شوت، تکل و فرار نداشت. فوتبال پرسپولیس خیلی ترسو و لرزان بود. الان در بازی دوم کادرفنی پرسپولیس، در راس آن یحیی گل محمدی باید شرایطی را مهیا کنند که دو فاکتور گفته شده را از بین ببرند. نباید خوف روحی و سستی بدنی وجود داشته باشد. پاهای بازیکنان پرسپولیس می‌لرزید. اگر از بازی قبلی به خوبی درس گرفته باشند از نظر فوتبالی می‌توانند مقابل الدحیل حرفی برای گفتن داشته باشند.»

منطقی نیست نساجی و الهلال را از الان بسنجیم

چراغپور در مورد رویارویی نساجی مازندران با الهلال عربستان همچنین گفت: «نساجی در بازی اول برد خوبی داشت اما هند را به عنوان فوتبال شناخته شده قاره آسیا نمی‌شناسیم. هند به عنوان فوتبال درجه دوم آسیا حضور دارد، شاید در رشته‌های دیگر مثلا مانند کشتی مطرح باشند اما در فوتبال در سطح اول نیستند. بدین ترتیب بازی با الهلال از تمامی جهات متفاوت خواهد بود. عیار تیم نساجی در این دیدار سخت کاملا مشخص می‌شود. اگر پیش از چنین دیدارهایی بخواهیم یک تیم را بسنجیم، منطقی نیست. امیدوارم نمایش خوبی از نساجی ببینیم چون بازی بسیار سختی در پیش دارند.»

سپاهان اصلا هماهنگ نیست

کارشناس فوتبال در پایان رویارویی با سپاهان اصفهان را هم مورد بررسی قرار داد و گفت: «تیم سپاهان امسال هماهنگ نیست و به این دلیل است که بازیکنان بسیار زیادی گرفته و از نظر هماهنگی تیمی عقب افتاده است. سپاهان به نوعی از آن طرف بام افتاده که به دلیل خرید بازیکنان زیاد است. وقتی شما تعداد زیادی بازیکن با سبک، تیم و تفکرات مختلف خریداری می‌کنید، شما یک تیم قوی ندارید فقط یک گروه قوی دارید. الان سپاهان تقریبا دچار چنین مساله‌ای است اما مربی خیلی خوبی دارد و باید دید در جمع کردن این اتفاق چه اندازه موفق بوده چون نقطه ضعف این تیم دقیقا همین است.»

او اضافه کرد: شما مثلا اروپا را نگاه کنید. در تمام فصل مثلا یک روبرت لواندوفسکی به بارسلونا می‌رود و یک انگلیسی به بوندس‌لیگا می‌رود. مثلا ژوزه مورینیو گفته که سردار آزمون هنوز آمادگی روحی روانی کاملی برای بازی در «سری آ» را ندارد. خرید بیش از ۱۰ بازیکن برای یک تیم، تمامی جنبه‌ها را عوض می‌کند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس