رد ادعای وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان ادعای جمهوری آذربایجان در خصوص شلیک تک تیراندازان ارمنستان و مرگ یکی از نظامیان این کشور را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان ادعای تازه جمهوری آذربایجان در خصوص تیراندازی به مواضع این کشور و مرگ یک نظامی جمهوری آذربایجان را به شدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذر نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ظهر شنبه در نتیجه تیراندازی تک تیراندازهای نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش، یک نظامی این کشور کشته شد. این وزارتخانه از واکنش سریع نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد.

پس از این بیانیه، وزارت دفاع ارمنستان آن را به شدت رد کرد. به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعا شده که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع رزمی این کشوردر مرزهای شرقی تیراندازی کردند که در نتیجه یکی ازپرسنل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان کشته شد. وزارت دفاع ارمنستان این ادعا را رد و اعلام می‌کند که اطلاعات نادرست است و با واقعیت مطابقت ندارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

روسیه بارها به عنوان میانجی بین دو کشور عمل کرده و اخیرا نیز حضور نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی را بین مرزهای این دو کشور خواستار شده بود.

یورش اخیر جمهوری آذربایجان به قره باغ و تصرف این منطقه تگرانی‌ها از جنگ جدید بیم باکو و ایروان را موجب شد، اما ارمنستان وارد این غائله نشد. شمار ارامنه‌ای که در پی عملیات برق‌آسای جمهوری آذربایجان از قره‌باغ به سوی ارمنستان گریخته‌اند در شرایطی افزایش یافته که برآوردها نشان می‌دهد حدود ۱۲۰ هزار نفر از ارامنه در قره‌باغ سکونت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 14
    اذرباییجان دیگه ایندفعه واقعا تنش میخاره
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    6 14
    شروع شد... یک جنگ تمام عیار با کشور قلابی باکو داریم.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      6 12
      عاظربایجان جعلی.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    7 15
    استان آران ایران.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      زنده بادایران🇮🇷🇮🇷🇮🇷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس