مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان رد شد | مغایر با قانون اساسی شناخته شد

عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار خواهد شد و شورای نگهبان بر اساس این قانون به نظارت بر انتخابات خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف روز پنجشنبه در نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» در مشهد افزود: از این رو لازم است جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان برگزار شود.

وی گفت: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام ورودی به بررسی صلاحیت‌ها نخواهد داشت.

وزیر کشور و وزیر اطلاعات نیز میهمانان این همایش بودند.

وزیر کشور در بخشی از سخنان خود در این همایش گفت: انتخابات مهمترین رویداد سال جاری کشور است و امیدواریم مشارکت حداکثری با کمک همه دستگاه‌ها محقق شود.

احمد وحیدی همچنین با اعلام اینکه انتخابات امسال در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برگزار خواهد شد افزود: برای انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند امسال ۲ آیین‌نامه اجرایی جدید ابلاغ شده که یکی درباره تبلیغات است و در هیات دولت به تصویب رسیده و به آن عمل خواهد شد.

وی بیان داشت: آیین‌نامه دیگری هم که حاوی حدود ۱۰۰ ماده است برای اجرای قانون جدید انتخابات مجلس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید "اسماعیل خطیب" وزیر اطلاعات نیز در این گردهمایی، شورای نگهبان را نهاد مرکزی و حیاتی برای حفظ نظام، اسلام، قانون و ارزش‌های انقلاب معرفی کرد.

نخستین همایش اعضای هیات‌های نظارت استانی سراسر کشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» از صبح امروز (پنجشنبه ششم مهر) به مدت ۲ روز در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی شهر مشهد آغاز به کار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هرکسی احساس تکلیف میکنه شما میگید بفرمایید این هم صلاحیت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس