کد خبر 1548353
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
حاشیه عجیب شورای شهر مشهد با 2 رییس!

نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد با چالش عجیب دو رییس برای این نهاد همراه بود.

به گزارش مشرق، نشست شورای اسلامی شهر در حالی امروز، دوشنبه آغاز شد که همزمان دو نفر از اعضای شورا مدعی ریاست در این نهاد بودند.

ماجرای این حاشیه خبرساز به حدود ده روز قبل بر می گردد که تعدادی از اعضای شورا به بی‌کفایتی موحدیان برای ریاست شورا رای داده و وی را برکنار کرده بودند.

این در حالی است که دو روز پیش، سازمان بازرسی کل خراسان رضوی در نامه ای اقدام اعضای شورای شهر در انتخاب رییس جدید را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

حاشیه جنجالی در شورای شهر مشهد

نامه سازمان بازرسی در حالی است که نشست امروز شورای شهر مشهد با حاشیه ای همراه بود. موحدیان، امروز با استناد به همین نامه در نشست علنی شورا به عنوان رییس حاضر شد، از سوی دیگر ناصحی نیز به عنوان رییس منتخب اعضا در این نشست حضور یافته بود و قبل از شروع جلسه علنی هر ۲ نفر مدعی ریاست بر شورای شهر بودند.

سخنگوی شورای شهر: موحدیان در جلسه انتخاب رییس شورا حضور داشته و اکنون باید به قانون پایبند باشد

در واکنش به این حواشی، موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: آقای موحدیان همان زمانی که برای ریاست رای آورد با موافقت دو عضو جانشین توانست اکثریت آرای شورای شهر را به دست بیاورد. وقتی آن دو عضو از شورا رفتند ما و برخی اعضا به نحوه مدیریت جلسات ایراداتی داشتیم. طبق آیین نامه با نظر اکثریت اعضا آقای موحدیان برکنار شد و همه باید به قانون تمکین کنیم اما برخی اعضای شورا می گویند جایی از آیین نامه خوب است و به آن استدلال می کنند و جایی که به نفع آن ها نیست به آیین نامه توجه نمی کنند!

حاجی بگلو ادامه داد: فرمانداری به موضوع هیات رئیسه کاری ندارد. چون این یک موضوع داخلی است و فرمانداری در رابطه با مصوبات طرح ها نظر می دهد. انتخاب هیئت رئیسه در اختیار شورای شهر است و آقای موحدیان باید به قانون تمکین کند. در نتیجه او باید بگذارد ناصحی ریاست شورا را بر عهده بگیرد و اگر اعتراضی دارد به دیوان عدالت اداری یا شورای حل اختلاف شکایت کند.

سخنگوی شورای شهر گفت: آقای موحدیان در جلسه رای گیری حاضر بوده و سوال ما نیز همین است که اگر رای اعضا را قبول ندارید چرا در جلسه انتخاب ریاست شورا شرکت کردید؟ باید به قانون احترام بگذارید و اگر اعتراصی دارید در مراجع قانونی شکایت کنید.

موحدیان: جلسه انتخاب رییس شورا یک دورهمی بوده و مصوبه ای نداشته است

رییس شورای شهر گفت: من در جلسه ای که در آن، هیات رییسه را انتخاب کرده اند حضور نداشتم. چون آن جلسه یک دورهمی بود و اصلا نمی توانستند مصوبه ای داشته باشند.

حسن موحدیان افزود: سرنوشت شورا خیلی مبرهن است. نامه باید به فرمانداری برود. اگر فرمانداری اعتراض دوستان را قبول کرد فرایند قانونی انتخاب رییس طی می شود. اگر فرمانداری قبول نکند من در تا سال آینده رییس شورای شهر خواهم بود. هر تصمیمی مصوبه ای در شورای شهر باید به فرمانداری برود و چنانچه فرمانداری این تصمیم را تایید کند به آن پایبند خواهم بود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 1
    سلام به نظر من شورا اون کارایی که انتظار داشت نتونست برآورد کنه. خیلی بهتره که کلا جمعش کنن و شهردار به آرای مردم شهر انتخاب بشه. و این همه حاشیه و باند بازی که تو اکثر شهرها انداختن تموم بشه
    • ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      وقتی همه چیز با عفو و خواهش و تمنا مدیریت بشه، آخرش همین هم می شه. مملکت شده مهدکودک
  • خان داداش ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    4 0
    آقایان زوج و فردش کنید بره...ی سفره ای پهنه بدون دعوا و دلخوری باهم بخورید
  • ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 0
    متاسفانه اکثر کسانیکه در سیستم جذب میشوند اون یک میلیون دو میلیونی هستند که ممکنه در جمعیت هر کشوری باشن همون ناخالص هر کشوری و خوره ریاست رانت دزدی و هستند سیستم آدم درست جذب نمیکنه
  • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    یکی از یادگارهای بد خاتمی همین ایجاد شوراهای شهر و روستا بود که فقط جایی برای رانت شده. باید انتخاب شهردار در شهر با انتخاب مردم باشد و شوراها جمع شود. شورهای روستا مشغول رانت خورایی و دادن سند به املاک دولتی مانند جنگل ها و مراتع بین خودشان و یا با کرفتن پول به بقیه هستند.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    از اول شورای شهر یک چیز کاملا اضافی و برای شهر هزینه ساز است هیچ لزومی به وجود شورای شهر نیست البته بخاطر خود اعضای شورای شهر میگم چون مرتب در خبرها میخونیم شورای شهر فلان شهر دستگیر شد. شورا نباشه دستگیری هم کم می شود. زندان ها پر نمیشه
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اینم نتیجه انتخابات مهندسی شده خود مهندسین با هم به مشکل خوردن
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    قبلا که شورای شهر نبود هیچ مشکلی هم تو شهر نبود اگر هم میخورد یک نفر میخورد الان دیگه الحمدالله سفره گسترده شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس