مقام فلسطینی: امت اسلامی، سازشکاران با صهیونیست‌ها را طرد کند

نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در واکنش به خبرهایی مبنی بر تلاش صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی، گفت که این مسئله، خیانت به خون شهدای مسجدالاقصی است.

به گزارش مشرق، «احمد بحر» از رهبران جنبش حماس و نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین بعد از ظهر امروز پنجشنبه تأکید کرد که انتفاضه مردم این کشور علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری شهاب به نقل از بحر گزارش داد، هدف از این انتفاضه، کمک به مسجدالاقصی و مقابله با تمامی طرحهای یهودی‌سازی بوده و مقاومت نیز تنها راه برای بیرون راندن رژیم صهیونیستی و آزاد کردن مقدسات است.

وی با بیان اینکه مسجدالاقصی، نماد مذهبی صرف برای مسلمانان است، ادامه داد: این مسجد قابل تقسیم نیست و رژیم صهیونیستی نیز هیچ حاکمیتی بر هیچ بخشی از آن ندارد.

این مقام فلسطینی از ملتهای اسلامی و عربی خواست که در برابر خطر روزافزون جنگ مذهبی فاشیستی صهیونیستها علیه مقدسات اسلامی، بسیج عمومی اعلام کنند.

بحر که عادی‌سازی روابط با صهیونیستها را خیانت به خون ریخته شهدا در جنگ دفاع از مسجدالاقصی دانست، در واکنش به اخبار مربوط به سازش عربستان سعودی با صهیونیستها تأکید کرد: عادی‌سازی اسرائیل را تشویق می‌کند که تعدی به مسجدالاقصی را افزایش دهد و به همین دلیل امت اسلام باید عادی‌سازی و عادی‌سازان را کنار بگذارد.

این روزها زمزمه‌هایی درباره تلاش آمریکا برای سازش صهیونیستها و عربستان سعودی شنیده می‌شود، ولی آخرین اخبار حاکی از توقف مذاکرات به دلیل عدم تأمین خواسته‌های ریاض از سوی آمریکا و دولت نتانیاهو است.

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از «ایلاف» از تصمیم ریاض برای تعلیق مذاکرات صلح با رژیم نتانیاهو پرده برداشت. به نظر می‌رسد تل‌آویو با وجود تمایل به احیای پیمان موسوم به ابراهیم، هیچ علاقه‌ای به دادن امتیازات راهبردی به عربستان سعودی و دولت مستقل فلسطینی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس