دستیابی سپاه به توان پرتاب چند ماهواره با یک ماهواره‌بر

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به این توانمندی رسیده‌ایم تا ماهواره‌های کوچک را به صورت چند ماهواره در یک پرتاب، پرتاب کنیم، گفت: این سومین پرتاب موفق ماهواره‌بر قاصد است .

به گزارش مشرق، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با بخش خبری ۱۴ شبکه اول سیما، گفت: ماهواره نور ۳ ساعت ۹:۳۰ صبح امروز پرتاب شد و یک ساعت و نیم بعد که بر روی کشور ما قرار گرفت، ماهواره در عرض یک ساعت و نیم به طور خودکار کاملا پایدار شده است.

وی افزود: فرآیندی که ما در ماهواره نور ۱ داشتیم در ماهواره نور ۳ به صورت خودکار در مدت زمان یک ساعت انجام شده است. این موضوع نشان‌دهنده ارتقای تجربه و دانش دانشمندان ما در حوزه کنترل ماهواره است.

فرمانده فضایی هوافضای سپاه، بیان کرد: ماموریت ماهواره نور ۳ سنجشی و شناسایی است. دوربین استفاده شده در ماهواره نور ۳ نسبت به نور ۲ تا ۲.۵ برابر دقت عکس بیشتری دارد و سنسورهای سیگنالی بر روی ماهواره نصب شده که با ماهواره‌های نور ۱ و نور ۲ متفاوت است.

وی ادامه داد: این سومین پرتاب موفق ماهواره‌بر قاصد است که پیش‌تر ماهواره‌های نور ۱ و نور ۲ را پرتاب کرده بود. پرتاب امروز نشان داد که ماهواره برای قاصد این صلاحیت را دارد تا در پروسه تولید قرار بگیرد.

سردار جعفرآبادی،‌ گفت: ما پس از این قادر خواهیم بود تا ماهواره‌های دولت و دانشگاهی و ماهواره‌های کوچک را به صورت چند ماهواره در یک پرتاب، پرتاب کنیم. ماهواره‌های زیر ۵۰ کیلوگرم را به تثبیت رسانده‌ایم و پس از این بر روی ماهواره بر قائم کار خواهیم کرد تا ماهواره‌های سنگین‌تر را پرتاب کنیم.

وی افزود: ما پس از این با نرخ بالاتری شروع به پرتاب ماهواره می‌کنیم و می‌خواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌های ایرانی را در مدار قرار دهیم که کاربردهای مختلفی دارند.

فرمانده فضایی هوافضای سپاه، خاطرنشان کرد: این ماهواره‌ها برای کاربردهای مردم‌یاری و تجاری در حوزه رصد مخاطرات طبیعی و آثار آن و کمک رسانی به مردم و در حوزه دفاعی نیز ما می‌توانیم از این ماهواره‌ها برای اشراف اطلاعاتی فرماندهی کنترل و هدایت تجهیزات هدایت پذیر استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 5
    اونوقت اگه ماهواره بر وسط راه خسته بشه بزنه کنار جاده تا یه هوایی عوض کنه تمام ماهواره ها با هم دود میشن
  • ج IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 3
    دست مریزاد ما می توانیم
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 5
    تو یه دونه ش موندید چه برسه چندتاییش :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس