توضیح سخنگوی انصارالله درباره کشته شدن دو نظامی بحرینی در مرز یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به کشته شدن دو نظامی بحرینی در مجاورت مرزهای یمن تاکید کرد که ائتلاف سعودی همچنان به تخلفات مرزی خود ادامه می‌دهد و طی یک ماه ۱۲ سرباز یمنی در مرزها کشته ‌شده‌اند.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» درباره کشته شدن دو نظامی بحرینی در مجاورت مرزهای یمن توضیحاتی ارائه کرد.

فرماندهی کل نیروی دفاعی بحرین، شامگاه دوشنبه، اعلام کرد که دو تن از نظامیان این کشور از جمله یک افسر که در ائتلاف عربی علیه یمن مشارکت داشتند، در نزدیکی مرز عربستان و یمن کشته شده‌اند.

خبرگزاری بحرین (بنا) نیز با اعلام این خبر، نیروهای یمنی را به دست داشتن در این حمله و کشته دو نظامی بحرینی متهم کرد.

محمد عبدالسلام در این باره گفت: «نقض آتش‌س توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی متوقف نشده و ۱۲ سرباز یمنی طی یک ماه در مرزهای عربستان سعودی کشته شده‌اند».

او در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار رویترز درباره کشته شدن دو نظامی بحرینی در روز دوشنبه (دیروز) گفت که نقض آتش‌بس «یک مسئله تأسف‌بار» است.

سخنگوی انصارالله همچنین اظهار داشت: «ما بر اهمیت ورود به مرحله صلح جدی تا تثبیت کامل وضعیت نظامی به‌نحوی که تخلفات تمامی طرف‌ها متوقف شود و موارد موردنیاز برای صلح فراگیر و عادلانه محقق شود، تاکید داریم».

عربستان سعودی رهبر ائتلاف نیز امروز در بیانیه‌ای به کشته شدن دو نظامی مذکور واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن ابراز همدردی و همبستگی و تسلیت به مردم بحرین، به صورت ضمنی جنبش انصارالله یمن را در این اقدام متهم دانست و گفت ریاض بر «موضع خود مبنی متوقف‌سازی ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان تروریست حوثی و جلوگیری از صادرات آن به داخل خاک یمن» بار دیگر تاکید می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس