کد خبر 1530049
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
عربستان اولین نیروگاه هسته ای خود را می‌سازد

وزیر انرژی عربستان گفت که این کشور برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای «صلح آمیز» خود تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، «عبدالعزیز بن سلمان» امروز دوشنبه در حاشیه نشست عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با اعلام حمایت مالی دو و نیم میلیون دلاری از طرح "پرتو امید" گفت: به تأثیر مثبت انرژی هسته ای و منافع اجتماعی و اقتصادی آن اعتقاد داریم. به همین دلیل، در عربستان برای ساخت اولین نیروگاه هسته ای برای مصارف صلح آمیز تلاش می کنیم.

وزیر انرژی عربستان افزود: برای بهره برداری از انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز در زمینه های مختلف و با همکاری نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی و براساس بهترین اقدامات و تجربیات بین المللی در این باره، تلاش می کنیم.

عبدالعزیز بن سلمان تصریح کرد: از تجربیات و خدمات مشاوره ارائه شده از سوی آژانس در زمینه پیشرفت تأسیسات زیربنایی و نیروی انسانی در راستای طرح ملی عربستان برای استفاده از انرژی اتمی و بخش های مختلف آن از جمله طرح ساخت اولین نیروگاه هسته ای در کشور، استفاده خواهیم کرد.

این مقام سعودی همچنین اظهار امیدواری کرد یک مرکز همکاری منطقه ای برای توسعه توانمندی های انسانی در زمینه های آمادگی و واکنش به حوادث اضطراری رادیولوژیکی و هسته ای و سایر جنبه های نظارتی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی تأسیس شود.

عبدالعزیز بن سلمان در ادامه گفت: عربستان بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای اجرای مفاد معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که منجر به جهانی شدن آن می‌شود و همچنین بر اهمیت مقابله با انتشار هسته‌ای در خاورمیانه تأکید می‌کند و بر این باور است که این امر، مستلزم اجرای کامل قطعنامه شماره (1995) برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه است.

عربستان سعودی درصدد است برای تولید برق و نمک زدایی آب دریا با هدف رفع کمبود آب در این کشور از انرژی هسته ای استفاده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    از تورچیه تا عربستان همشون ادای ایران رو درمیارن. ایران سرورته.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    تلاش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس