استقرار گسترده نیروهای امنیتی عراق در مرزهای مشترک با سوریه

یک منبع آگاه به استقرار نیروهای امنیتی عراق در نوار مرزی مشترک با سوریه در پی حضور نیروهای ویژه آمریکا در استان الحسکه سوریه خبر اشاره کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تحت حمایت نیروهای حشدشعبی به همراه تجهیزات رزمی خود در نوار مرزی مشترک با سوریه مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور تاکید کرد که این اقدام نیروهای عراقی در پی هلی برن نیروهای ویژه آمریکا در استان الحسکه سوریه نزدیک مرزهای استان نینوای عراق صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: فرماندهان امنیتی نیروهای بیشتری برای حمایت از نوار مرزی مشترک با سوریه به منطقه مرزی نینوا اعزام کرده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: نظامیان آمریکایی اقدامات خود را در مناطق بیابانی نزدیک به نوار مرزی مشترک با سوریه به سمت بیابان‌های نینوا افزایش داده‌اند. این نیروها دست به اجرای عملیات جاسوسی هوایی در مناطق نزدیک به نوار مرزی زده‌اند و هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این عملیات و عملیات هلی برن آمریکایی‌ها در اختیار نداریم.

وی تاکید کرد: این اقدامات آمریکایی‌ها در چارچوب متشنج کردن استان‌های نینوا و کرکوک که بافت جمعیتی متنوعی دارد صورت می‌گیرد؛ اقدامی که اهداف آن برای همگان واضح و مشخص است.

نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق همواره به دنبال متشنج کردن امنیت و ثبات این ۲ کشور از طریق جا به جایی و انتقال نیروهای خود در کنار استفاده از اهرم عناصر تروریست هستند به طوری که مقامات و کارشناس‌های سیاسی و نظامی عراقی درباره توطئه آمریکا به منظور تداوم اقدامات تروریستی در خاک عراق هشدار دادند.

همچنین شماری از شیوخ و بزرگان استان الانبار عراق به عواقب خطیر انتقال کاروانی از خانواده‌های گروه‌های تروریستی داعش از اردوگاه الهول در سوریه به این استان اشاره کردند.

شیخ «عبدالرزاق الدلیمی» از شیوخ مطرح استان الانبار اعلام کرد که برخی از افراد مطلع در داخل اردوگاه الهول فاش ساختند که به زودی ۳۰۰ تن از خانواده‌های سران تروریست‌های داعشی به مناطقی از الانبار، استان غربی عراق منتقل خواهند شد.

وی با مشکوک دانستن این جابه‌جایی هشدار داد که بازگشت خانواده تروریست‌های داعش به عراق و ارتباط گیری آنان با بانوان این استان، خطر جدی برای امنیت و ثبات مناطق آزاد شده از دست گروه تروریستی داعش است.

وی با ابراز شگفتی از «انتقال شمار فراوانی از زنان وابسته به گروه تروریستی داعش به عراق که بسیاری از آنان تحت پیگرد دستگاه قضائی عراق به اتهام تروریسم» هستند، خاطرنشان کرد: «اردوگاه الهول در سوریه محل استقرار بسیاری از مردان و زنان تحت تعقیب دستگاه قضائی عراق به اتهام ارتکاب قتل و بمب گذاری و حمایت از تروریست‌ها است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    بایستی قلع و قمع بشن...الفتنة اشد من القتل...امنیت که شوخی و استخاره نمیخاد.
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس