تلفات ۹ نفری طالبان در حمله جبهه‌ آزادی افغانستان

در جریان حمله جبهه آزادی افغانستان به نیروهای طالبان، حداقل سه نفر کشته و شش نفر دیگر از میان نیروهای طالبان زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه حملات جبهه آزادی افغانستان به نیروهای حکومت طالبان، این حملات در دو استان افغانستان به کشته شدن سه نیروی طالبان و زخمی شدن شش تن دیگر از آنان منجر شد.

در اعلامیه خبری که جبهه آزادی افغانستان منتشر کرده، آمده است که نیروهای آنان در ساعت ۱۲ شب یکشنبه، ۲ مهر به وقت محلی به پاسگاه طالبان در منطقه تپه برتا، مشهور به تپه لقاء، در شهرستان ده صلاح استان اندراب حمله کردند که در نتیجه، دو طالب مسلح از پا درآمدند و سه تن از آنان زخمی شدند. به نوشته خبرنامه جبهه آزادی، پاسگاه تپه لقاء یکی از مراکز عمده تجمع و فعالیت طالبان در استان اندراب است و پاسگاهی که به آن حمله شده مسیر نقل و انتقالات جبهه آزادی را با اختلال مواجه کرده بود.

در همین حال، نیروهای جبهه آزادی افغانستان می‌گویند که حوالی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه نیز حمله دیگری به دروازه ورودی زندان بلخ کردند که در اثر آن، یک نیروی طالبان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. این گروه می‌گوید در حمله به زندان مرکزی بلخ، نیروهای جبهه آزادی آسیبی ندیدند. گروه طالبان هنوز در مورد حمله‌های یکشنبه جبهه آزادی اظهارنظری نکرده‌اند.

جبهه آزادی افغانستان همچنین ویدیوهایی از هر دو حمله در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در این ویدئوها دیده می‌شود که نیروهای جبهه آزادی به پاسگاه طالبان در اندراب و همچنین به دروازه ورودی زندان مرکزی استان بلخ تیراندازی می‌کنند.

جبهه آزادی یکی از جریان‌های ضدطالبان است که از دو سال پیش ایجاد شد. رهبری این جبهه را تعدادی از فرماندهان ارتش ملی سابق افغانستان بر عهده دارند. جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی علیه طالبان فعالیت نظامی دارند. حمله‌های این دو گروه بیشتر چریکی است.

هفته گذشته نیز «ملأ گلالی» از فرماندهان طالبان در بغلان در شمال افغانستان و دو عضو دیگر این گروه، در حمله جبهه آزادی افغانستان کشته شدند.

کمی پیشتر نیز «جبهه آزادی افغانستان» اعلام کرده بود که به پاسگاه طالبان در منطقه ۱۱ شهر کابل حمله کرده است و در این حمله چهار تن از نیروهای طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. در بیانیه این جبهه آمده بود که این حمله در ساعت ۸:۲۵ شامگاه چهارشنبه در منطقه «پنجشیر وات» رخ داده است و یکی از سردسته‌های طالبان نیز در میان زخمی‌ها است.

این حمله‌ها در حالی صورت گرفته است که مقام‌های ارشد طالبان در مراسم بزرگداشت دو سالگی حکومتشان در کابل ادعا کرده بودند که امنیت در افغانستان تأمین شده است و هیچ جبهه فعال نظامی علیه این گروه وجود ندارد.

همچنین کارشناسان سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای همزمان با دومین سالگرد سلطه طالبان بر افغانستان، گفتند که تصور اینکه طالبان «اصلاح شده‌اند» اشتباه بود.

در این بیانیه آمده بود که سیاست‌های طالبان در دو سال گذشته، به لغو و نقض مستمر و تکان‌دهنده بسیاری از حقوق انسانی شهروندان افغانستان، از جمله حق تحصیل، کار و آزادی، منجر شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «گزارش‌های موثق و مداوم از اعدام‌های فراقانونی و اعمالی همچون ناپدید کردن اجباری افراد، بازداشت‌های خودسرانه گسترده، شکنجه و بدرفتاری و نیز جابه‌جایی‌های خودسرانه مردم، نگرانی‌های روزافزونی ایجاد کرده است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 1
    بیش باد
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    8 1
    9نفر نیروی طالبان ارزشش کمتراز یک بز است!!!!
    • هوشنگ IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 0
      من هم آنجابودم و ازترس مثل سگ فرارکردم.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 1
    طالبان غار نشین هر چه کمتر بهتر، به نفع مردم افغانستانه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    2 1
    دمشون کرم به فضل الهی کم کم قدرت بیشتر میگیرین و شیاطین خشک مغز رو نابود میکنین
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    3 1
    مرگ بر طالبان، زنده باد جبهه آزادی افغانستان. به امید نابودی رژیم طالبان.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    چه عکسی، نکشیمون خشونت
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    1 0
    الان رفیقاشون تو ایران ناراحت میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس